یک رسانه‌ انگلیسی گزارش داد که آلمان قصد دارد در جریان نشست آتی ناتو در لیتوانی از عضویت فوری اوکراین در این پیمان نظامی جلوگیری کند.

نشریه انگلیسی تلگراف به نقل از یک منبع ناتو گزارش داد که در جریان نشست آتی ناتو در ویلنیوس، آلمان به دلیل ترس از اینکه ممکن است عضویت اوکراین در ناتو منجر به جنگ با روسیه شود، به نفع به تاخیر انداختن درخواست عضویت اوکراین در ناتو صحبت خواهد کرد.

به نقل از این منبع، «برلین در مورد پیشنهاد عضویت فوری مخالف است. این کشور نیازمند یک فرآیند و زمان برای ایجاد تضمین‌هایی است که اساساً عضویت را مسدود کند.»

به گفته او، دولت آلمان «نمی‌خواهد ببیند» دولت روسیه «به طور بالقوه ماده ۵» را در مورد دفاع جمعی آزمایش کند.

به گزارش دیلی تلگراف، آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال تهیه یک سری پیشنهادات امنیتی دو جانبه هستند که امیدوارند در غیاب الحاق به ناتو به دفاع از کی‌یف کمک کنند.

در عین حال، تعدادی از رهبران اروپای شرقی از جمله کاجا کالاس، نخست وزیر استونی معتقدند که باید در نشست ویلنیوس نقشه راه الحاق اوکراین ارائه شود.

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از شرکت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اولین نشست شورای اوکراین-ناتو که در حاشیه نشست آتی ویلنیوس برگزار می‌شود، خبر داده بود.

علاوه بر این، او گفت که ناتو باید در جریان نشست ویلنیوس درباره یک طرح سه ماده‌ای مذاکره کند که اوکراین را به الحاق به ائتلاف نزدیکتر می‌کند. با این حال، او از اظهارنظر در مورد اینکه پس از پایان جنگ از اوکراین برای پیوستن به ناتو دعوت خواهد شد یا نه خودداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۲:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۲
ترکیه قتلگاه فجیع بیگناه ترین خبرنگار جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۲
من جا آلمان و اروپا بودم خودمو قاطی نمیکردم گور پدر اوکراین
راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
یاد کشته شدن مروه شروینی باردار ترکیه ای در دادگاه آلمان توسط یک نژاد پرست اسلام ستیز افتادم که رسانه ها چیزی در مورد اقدام ترکیه علیه آلمان به این دلیل منتشر نکردند!!!
قرآن سوزی در سوئد، ژست اسلام خواهی اوردوخان،گفتگوی ترکیه با سوئد برای عضویت در ناتو و بعدش صحبت از شایستگی اوکراین برای عضویت در ناتو و حالا موضع آلمان در مخالفت با این کار....
ای مرده شور سیاست بی دیانت شما که آبروی دینداری رو مخدوش میکنه...
مردک متوهم مذبذب مآب...
آخرین اخبار