روسیه با انتقاد از همکاری ترکیه و اوکراین تایید کرد فرماندهان شبه نظامیان آزوف آنکارا را به مقصد کی‌یف ترک کردند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که بازگشت فرماندهان گردان شبه نظامی آزوف از ترکیه به اوکراین، نقض توافقات موجود بین روسیه و ترکیه و اوکراین می‌باشد.

براساس گزارش اسپوتنیک، این افراد بر مبنای شرایط توافقات موجود می‌بایست تا پایان درگیری نظامی در ترکیه باقی می‌ماندند. کاخ کرملین تاکید کرد که بدین ترتیب این توافقات هم از جانب آنکارا و هم از جانب کی‌یف نقض شده است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچکس روسیه را در جریان انتقال این جنگجویان قرار نداده است.

دنیس پوشیلین، رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد: بعد از تبادل اسرا با کی یف توانسته بودیم ۵۶ نفر را آزاد کنیم که در بین آن‌ها ۵۵ نظامی حضور داشتند: ۵ نفر از دانباس و مابقی نظامیان روسی. به اوکراین نیز ۲۱۵ نفر منتقل شده بودند که در بین آن‌ها فرماندهان هنگ تروریستی آزوف قرار داشتند.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز این انتقال صورت گرفته نظامیان را اعلام کرده بود. در ماه ژانویه روزنامه حریت به نقل از منابعی اعلام کرده بود که آزوفی ها تا کنون در ترکیه حضور دارند و تاکید کرده بود که این امر به درخواست روسیه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۲
حالا اگه می تونید اس ۴۰۰ هایتون را پس بگیرید،
نتیجه اعتماد به ترکیه وعدم اعتماد به ایران.
جناب روسیه به قراردادهایتان درقبال ایران عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
کلا هيچ وقت به اردوغان اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۲
بعدش چی میشه؟!! مثلا اعتراضی؟!!هشداری؟!!تحریمی؟!!!
گفته میشه در مجلس روسیه یه انجمن حدود ۱۰۰ نفری طرفدار ترکیه هستند که اجازه نمیدن که اقدامی علیه اون توسط روسیه انجام بشه!!!
الان هم مثل جنگ سوریه با داعشی های متحد با ترکیه بازم روسیه کوتاه میاد یا اینکه این دفعه منافع مستقیم کشور خودش رو در نظر میگیره؟!! البته ترکیه عضو ناتو و بیشترین تعداد سرباز ناتو متعلق به ترک هاست...
گورباچف و یلتسین این حقارت رو برای روس ها رقم زدند ...
آخرین اخبار