مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت موسیقی نواحی، گفت : موسیقی نواحی به ماندگاری فرهنگ، گویش‌ها و آداب و رسوم کمک می‌کند.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی در کرمانشاه گفت : جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی طی روز‌های ۱۷ تا ۱۹ تیر در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: کرمانشاه استانی با ظرفیت‌ها و استعداد‌های هنری بالاست و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری چهره‌های شاخص، ماندگار و اثرگذاری را بویژه در حوزه موسیقی و خصوصا موسیقی نواحی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس شایسته بود که استان ما هم در این زمینه نقش آفرینی داشته باشد؛ برای همین میزبانی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی _منطقه ۴ _ را برای کرمانشاه گرفتیم.

به گفته این مسئول، این میزبانی به ترویج و حفظ هویت و فرهنگ بومی و اسلامی استان کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ماندگاری برخی از موسیقی ها، گفت: موسیقی نواحی از جمله موسیقی‌هایی است که دارای ماندگاری بیشتری در جامعه است و بسیاری از مردم هم با این نوع از موسیقی خاطره دارند.

وی با بیان اینکه نقشی که موسیقی نواحی در هویت، فرهنگ و مباحث اجتماعی ایفا می‌کند، بیشتر از سایر انواع موسیقی است، خاطرنشان کرد: موسیقی نواحی در ماندگاری فرهنگ، گویش ها، زبان ها، آداب و رسوم و ... هر منطقه‌ای تاثیرگذار است.

صفدری افزود: ارتباط و نقش غم ها، شادی ها، حماسه‌ها و حماسه آفرینی‌ها با موسیقی نواحی بیشتر از جنبه‌های دیگر موسیقی است؛ لذا تکریم و نگهداشت و کمک به ماندگاری و تبلیغ این نوع از موسیقی جزو وظایف ما است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.