رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: سه محموله چوب قاچاق جنگلی در ۲ مبادی انحرافی محور‌های مواصلاتی این شهرستان شناسایی و توقیف شده است.

سید انور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با همکاری ماموران انتظامی پاسگاه منگور شرقی موفق به کشف و ضبط ۴ تن چوب قاچاق از نوع بید جنگلی از توابع بخش خلیفان شدند.

وی ادامه داد: این محموله با هدف انتقال به سایر استان‌های شمالی کشور بارگیری شده بود که افراد دخیل در آن هم شناسایی و ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو نیسان سایپا سه نفر هم دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: همچنین در همین راستا پنج نفر عامل خرید و فروش چوب نیز شناسایی و دستگیری و معرفی آنان به دستگاه قضایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی اضافه کرد: اوایل هفته جاری نیز یک محموله چوب قاچاق جنگلی دیگر نیز کشف و ضبط و یک متخلف هم دستگیر شده بود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهر‌ها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم است، یادآور شد: در صورت مشاهده چنین اقداماتی، موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

حسینی از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر قاچاق درختان به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.