اجرای نمایش قبای سبز ولایت در کرج

بمناسبت عید سعید غدیر خم نمایش «قبای سبز ولایت» کاری از گروه هنری فطرس در منطقه محمدشهر کرج به اجرا درآمد.

«هادی جعفری» نویسنده و کارگردان نمایش قبای سبز ولایت افزود: گروه هنری فطرس با همکاری خانه هنر ایرانیان که یک مجموعه بسیار گسترده در سطح کشور است و با هدف حمایت از هنرمندان گمنام کشور راه اندازی شده، شامگاه جمعه اقدام به اجرای این نمایش کرده است.

وی با بیان اینکه عهده دار دبیری ستاد رویداد‌های فرهنگی هنری خانه هنر ایرانیان است، اظهار کرد: گروه فطرس امسال با حمایت این خانه فعالیت می‌کند و در استان البرز کار نمایش را این خانه با قبای سبز ولایت آغاز کرده است.

این هنرمند گفت: گروه فطرس امسال در اقدامی جدید در فعالیت‌های خود با دعوت از تشکل‌های فرهنگی هنری مهاجرین افغانستان که در کار‌های فرهنگی هنری بخصوص در برنامه‌های مذهبی و معارفی فعال هستند این نمایش را بر روی صحنه برد.

جعفری با بیان اینکه این نمایش امسال با حمایت این تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی اجرا شد، افزود: این نمایش شب گذشته در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) محمدشهر کرج با حدود ۲۵ بازیگر و هشت نفر از عوامل صحنه به روی صحنه رفت.

وی تصریح کرد: موضوع نمایش یک نگاه اجمالی به واقعه غدیر و اتفاقی که در آن مقطع زمانی رخ داد دارد و مربوط به زمانی است که پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر و در منطقه جحفه (غدیر) به طور رسمی حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین معرفی کردند.

نویسنده و کارگردان گروه نمایش مذهبی فطرس در ادامه به اهمیت روز عید غدیر اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که «روز غدیر خم بالاترین اعیاد در میان امت من است» و اگر به این فرمایش پیامبر (ص) دقت شود مفهوم واقعی عظمت روز غدیر خم و اثر وضعی آن را در ادوار مختلف تاریخ درک می‌کنیم.

وی بیان کرد: به تعبیری ما شیعیان باید به این باور برسیم که این روز غدیر خم هست که پیمان ماندگار واقعی بین ما شیعیان شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: حدود ۲ هفته پس از اجرای این نمایش نیز ماه محرم الحرام آغاز می‌شود که نمایش‌های مذهبی مربوط به این ماه نیز فوری آماده می‌شود و در سطح شهر کرج اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.