مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش موقتی دمای هوا در این استان خبر داد و گفت : دمای هوا در روز‌های پایانی هفته آینده در نواحی گرمسیر استان به ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بررسی آخرین داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد، دمای هوا امروز (جمعه) تغییرات چندانی در استان کرمانشاه نخواهد داشت، اما از فردا تا روز دوشنبه به تدریج با تضعیف سامانه گرم جنب حاره، تا حدی (حدود ۳ تا ۴ درجه) از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

وی افزود: به دنبال این شرایط از روز سه شنبه تا پایان هفته آینده مجدداً شاهد روند رو به افزایش دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: دمای هوا در روز‌های پایانی هفته آینده، در شهر کرمانشاه یکبار دیگر به ۴۱ تا ۴۲ و در نواحی گرمسیر به ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد برسد.

وی خاطرنشان کرد: احتمال این که وزش باد گاهی اوقات هوای استان کرمانشاه را به خصوص در مناطق مرزی، کم و بیش غبارآلود کند چندان دور از انتظار نیست و این احتمال برای اواخر وقت امروز تا یکشنبه بیشتر به نظر می‌رسد.

دولتشاهی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ایستگاه خسروی در شهرستان قصرشیرین با ثبت دمای ۴۵.۲ گرم‌ترین نقطه استان کرمانشاه بوده است و بر پایه همین گزارش ۵ ایستگاه هواشناسی در استان کرمانشاه دمای بالای ۴۰ درجه را به ثبت رسانده اند.

وی با اشاره به گرمای هوای شهر کرمانشاه، گفت: در همین بازه زمانی در شهر کرمانشاه بالاترین دمای به ثبت رسیده ۳۹.۵ درجه سانتی گراد بوده است .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.