امروز؛

رقابت داوطلبان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور

داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی با شرکت بیش از ۵۷۷ هزار داوطلب رقابت خود را از ساعت ۸ صبح امروز آغاز کردند.

با آغاز فرایند برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، روز گذشته چهارشنبه ۱۴ تیر ماه تعداد ۵۴۲ هزار و ۱۰۲ داوطلب سه گروه آزمایشی "علوم ریاضی و فنی"، "علوم انسانی" و "هنر" در اولین روز برگزاری نوبت دوم کنکور به رقابت پرداختند، به طوریکه کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر روز گذشته بر سر جلسه آزمون حاضر شدند.
 
امروز نیز کنکور دو گروه آزمایشی "علوم تجربی" و "زبان‌های خارجی" با شرکت بیش از ۵۷۷ هزار داوطلب برگزار می‌شود و به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز عصر امروز پنجشنبه ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی به رقابت خواهند پرداخت.
 
طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور، تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی "علوم تجربی" شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آنها زن و مابقی مرد هستند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی می‌باشند.
 
در گروه آزمایشی "زبان‌های خارجی" ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن هستند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کرده‌اند.
 
پرسشنامه داوطلبان گروه آزمایشی "علوم تجربی" یک دفترچه زیست شناسی شامل ۴۵ سؤال و ۴۵ دقیقه دفترچه دوم سؤالات فیزیک شامل ۴۰ سؤال با ۴۰ دقیقه وقت و سؤالات شیمی شامل ۳۵ سؤال و ۳۵ دقیقه وقت، دفترچه سوم شامل سؤالات ریاضی با ۴۰ سؤال و زمین شناسی با ۱۵ سؤال است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.