سه مرکز اهدای خون در استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر و سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

سه مرکز اهدای خون در استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و بوشهر به بهره برداری رسید تا این مراکز ضمن کمک به تامین خون مورد نیاز بیماران، دسترسی اهدا کنندگان به مرکز اهدای خون را تسهیل کنند.
 
مرکز اهدای خون ماکو در استان آذربایجان غربی، مرکز اهدای خون چابهار در سیستان و بلوچستان، و نخستین مرکز اهدای خون مشارکتی دربخش صنعت آن هم در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی استان بوشهر در روز‌های اخیر به شبکه مراکز اهدای خون پیوستند تا تامین کننده بخشی از خون مورد نیاز بیماران باشند و مشارکت شهروندان در امر خداپسندانه اهدای خون را تسهیل سازند.
 
روایت اول: مرکز اهدای خون شهرستان ماکو
 
مرکز اهدای خون ماکو در استان آذربایجان غربی در ساختمانی که متعلق به اداره بهداشت و درمان شهرستان ماکو که به طور امانی در اختیار سازمان انتقال خون قرار گرفته بود، جانمایی شد و با کمک خیرین سلامت بهداشت استان و سایر خیرین، و همکاری فرمانداری، دادستانی و دادگستری این شهرستان، پس از بازسازی و تجهیز به مرحله بهره برداری رسید.

 دومین مرکز اهدای خون در شهرستان چابهار
 
بازگشت دومین مرکز اهدای خون در شهرستان چابهار به چرخه انتقال خون و تجهیز و بهره برداری از این مرکز نیز در روز‌های اخیر مشکلات تهیه و توزیع خون در این منطقه را کاهش داد. 
 
با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان به اهدای خون بیشتر برای رفع نیاز بیماران، دومین مرکز اهدای خون نیز در شهرستان چابهار آغاز به کار کرد.
این مرکز که با ۵ تخت اهدای خون و دو شیفت کاری، به شهروندان چابهار خدمت رسانی می‌کند، در یک طبقه بنا شده است و دارای ۱۵۰ متر زیر بنا می‌باشد و در آن تنها اهدای خون انجام می شود و خون‌های اهدایی برای ادامه فرایند‌های تخصصی به مرکز فرآوری و پخش منتقل می‌شود. 

گفتنی است که با نشست‌ها و پیگیری‌های فراوان قرار است در شهرستان‌های کنارک، زرآباد، قصر قند، نیک شهر و دشت یاری نیز دو روز در ماه تیم سیار اهدای خون مستقر شود و شهروندان بتوانند با حضور در زمان اعلام شده، در این محل خون خود را اهدا کنند. 

 مرکز اهدای خون در مجتمع گاز پارس جنوبی 

در شهریور سال گذشته، تفاهمنامه‌ای بین پالایشگاه ششم پارس جنوبی و اداره‌کل انتقال خون استان بوشهر مبنی بر همکاری و راه‌اندازی مرکز اهدای خون منعقد شد و در ادامه این تفاهم نامه کارکنان و متخصصان این مجموعه زیرساخت‌های لازم را برای راه‌اندازی این مرکز فراهم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار