مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان گفت: سال گذشته سه هزار و ۷۷۶ بازنشسته زنجانی وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیونی دریافت کردند که امسال این وام به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 میرهادی موسوی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز خانواده برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در روز خانواده و تکریم بازنشستگان، برنامه های متعددی توسط صندوق بازنشستگی اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در تکریم بازنشستگان افزود: در همین راستا خواسته ما از دستگاه‌های اجرایی این است که توجه و حساسیت بیشتری به این موضوع وجود داشته باشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی نیز تا حد امکان در تلاش برای ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان است، اضافه کرد: البته یکی از اولویت‌‎های صندوق در این زمینه ایجاد حس آرامش، خودباوری، دوری از تنش‌ها و حواشی سیاسی یا اجتماعی، سلامت، افزایش احساس کرامت در خانواده و اجتماع، حقوق کافی و بهبود کیفیت زندگی و امید به زندگی از جمله وظایف و کارکردهای نظام بیمه و بازنشستگی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز خانواده افزود: روز ۱۸ تیر از ورزشکارانی که در سال جاری و ادوار گذشته حائز رتبه اول تا سوم شدند، تجلیل خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار نفر در این استان عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند به الکترونیکی شدن خدمات این صندوق اشاره کرد و افزود: همه خدمات صندوق به صورت الکترونیکی بوده و مراجعه فیزیکی نداریم و ثبت نام برای دریافت وام نیز از همین طریق انجام شده است.

وی همچنین از ارائه خدمات بیمه عمر بازنشستگان خبر داد و اضافه کرد: همچنین برای نشاط و شادابی بازنشستگان تورهای زیارتی و سیاحتی نیز برگزار می‌شود، اما چند سالی است که به دلیل شیوع کرونا این موضوع تعطیل شده بود و در تلاش هستیم که این اتفاق دوباره در آینده نزدیک رخ دهد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور بازنشستگان از دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

ابوالحسن ضرغام با اشاره به خدمات قابل ارائه خانه امید از جمله خدمات گردشگری و ارائه خدمات سفر به بازنشستگان افزود: ارائه برنامه‌های ورزشی و اعزام نفرات برتر به مسابقات ورزشی نیز از دیگر اقداماتی است که در این خانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای ورزش‌های همگانی و همچنین ارائه خدمات پزشکی رایگان به صورت سه روز در هفته نیز از دیگر اقداماتی است که توسط کانون انجام و خدمات مربوط به آن ارائه می‌شود.

مسول کارگروه ورزش و نشاط صندوق بازنشستگان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بحث نشاط و شادابی از اولویت‌های صندوق است و در همین راستا جشنواره‌های مربوط برگزار می‌شود، اضافه کرد: همچنین با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری امکانات برای خانه امید فراهم می شود و خدمات مربوط به کلاس‌ها را شهرداری ارائه می‌دهد.

تقی سالک با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید ما بحث تکریم بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی است، گفت: متاسفانه تکریم بازنشستگان آنطور که باید در دستگاه‌هایی که فعال بوده اند جدی گرفته نمی‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.