مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز از اجرای طرح تابستانی شوق رویش با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شعب جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

محمد باقر خلفی گفت: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان اجرا می شود.

او گفت: اجرای این طرح در بخش های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی برنامه ریزی شده که در بخش فرهنگ با رویکرد قرآنی و مذهبی مانند حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از موادمخدر و همچنین کارگاه های ادبی همچون شاهنامه خوانی و داستان نویسی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: بخش هنری شامل عکاسی، تدوین، چرم دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک های اولیه خواهد بود.

او افزود: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان و استان از دیگر برنامه های اجرایی در این دوره ها است.

خلفی افزود: اوقات فراغت مناسب‌ترین زمان بروز استعدادها و توانایی‌های جوانان است، جوانانی که جمعیت هلال احمر را به عنوان بستری برای کسب آموزش های لازم به منظور مشارکت در فعالیت های بشر دوستانه انتخاب کرده اند که ماباید زمینه‌سازی لازم در این خصوص فراهم آوریم.

او بابیان اینکه این طرح، با رویکرد آگاه‌سازی و توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی، با تشکیل پایگاه‌های فرهنگی - آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس در محلات و مناطق مختلف اجرا می‌شود، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آنها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.