رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جوی در ۲ روز آینده رگبار باران و غرش آذرخش نواحی شمالی و شرقی استان را فرا می‌گیرد.

آقای امیدفر گفت: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ در استان می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب چهارشنبه در استان حاکم می شود اظهار کرد: طی این مدت در نیمه جنوبی استان نیز خیزش یا نفوذ گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در نواحی مستعد با توجه به بارش تگرگ احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

آقای امیدفر ادامه داد: در این مدت با توجه به احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد  شدید در استان حاکم می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار