رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد استان خبر داد.

آقای امیدفر از احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: احتمال بروز خسارت در باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

آقای امیدفر اظهار کرد: از بعد از ظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد و بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت و موجب بروز ناپایداری جوی طی این مدت خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه در نیمه شمالی و شرقی استان موجب رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ و غرش آذرخش و در نیمه جنوبی موجب خیزش یا نفوذ گرد و خاک می‌شود.

وی از احتمال جاری شدن رواناب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خبر داد و از گردشگران خواست از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و حضور در مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

آقای امیدفر اظهار کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید احتمال سقوط و پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین در هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و پارک خودرو در کنار درختان فرسوده باید احتیاط کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.