پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال و بختیاری در شهرکرد رونمایی شد.

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یک جنگ سخت در پشت خاکریز‌ها و کانال‌های دفاعی بود، گفت: امروز، اما همه ما در یک جنگ نرم با دشمن در کانال فضای مجازی و رسانه قرار داریم.

وی درخصوص تبیین وظیفه ذاتی اهالی رسانه و قلم ناظر بر حق‌بینی، حق‌گویی و حق‌شناسی، افزود: اصحاب رسانه باید با این سه نگاه قلم بزنند و مطالبه‌گری دلسوزانه همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد را در دستور کار داشته باشند.

اکبری با تأکید بر ثمرات و برکات برپایی جشنواره رسانه‌ای ابوذر برای استان، اضافه کرد: این رویداد بهانه‌ای است تا به تجلیل و تشویق کسانی بپردازیم که اخبار را دلسوزانه انتقال می‌دهند و در این عرصه فعال هستند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: فلسفه جشنواره ابوذر تجلیل از اصحاب رسانه است که زمینه را برای امیدآفرینی و مشارکت آحاد مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب فراهم می‌کنند چرا که حضور مردم در صحنه از ضروریات انقلاب اسلامی است.

اکبری با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند، دشمن از هم‌اکنون گلوله و توپ را به سمت این موضوع گرفته تا مشارکت نکردن مردم را در انتخابات رقم بزند.

وی با گرامیداشت یاد شهدا و به‌ویژه شهدای عرصه رسانه و شهید مرتضی آوینی، ادامه داد: اهمیت قلم که خداوند در قرآن کریم به آن سوگند یاد کرده بر کسی پوشیده نیست و مقوله‌هایی همچون جهاد تبیین، مطالبه‌گری، امیدآفرینی و دیدن حقایق از رسالت‌های امروز از اهالی قلم و رسانه است.

سرهنگ احسان ربیعی مسئول بسیح رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال، ۲۵۰ اثر در قالب‌ها و موضوعات جشنواره به دبیرخانه استانی ارسال شد که بعد از ارزیابی توسط دبیرخانه کشوری جشنواره، ۳۷ اثر برگزیده و تحلیل شدند.

وی افزود: امسال اهالی رسانه استان می‌توانند در قالب‌ها و موضوعات اعلام شده، آثار خود را تا ۳۰ آبان‌ماه در سامانه بسیج رسانه کشور بارگذاری کنند.

ربیعی اضافه کرد: اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب‌های گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، کلیپ، مستند ویدئویی و پادکست ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.