مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ درصد از تعهد امسال این استان برای ایجاد ۷۴ هزار و ۱۲۰ فرصت‌شغلی محقق شده است.

محمدامین بابایی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۰۴ فرصت شغلی توسط ۳۳ شهرستان و ۳۱ دستگاه اجرایی خراسان رضوی در سامانه ملی رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: مطابق با سامانه ملی رصد اشتغال کشور، آمار اشتغال ایجادی استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، معادل ۱۱۶ هزار و ۳۵۴ نفر بود که از این منظر با ۱۰۰ درصد پیشرفت در ثبت اشتغال ایجادی رتبه ۲۷ در کشور را کسب کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعهد استان در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر بود که ۱۰۰ درصد از آن محقق شده است.

بابایی افزود: اطلاعات افراد شاغل ثبت شده در سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که از مجموع اشتغال ثبت شده در استان خراسان رضوی، ۶۶ درصد مربوط به اشتغال مردان و تنها ۳۴ درصد مربوط به اشتغال زنان است.

وی اظهار داشت: بیشترین طرح‌های ایجادی در استان در سال گذشته مربوط به حوزه خدمات با ۶۳ درصد بوده است، در حالیکه سهم دو بخش دیگر اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن با ۲۲ درصد و بخش کشاورزی با ۱۵ درصد و خدمات ۶۳ درصد است.

به گفته وی، محل قرارگیری ۷۱ درصد طرح‌های اشتغال مناطق شهری خراسان رضوی و محل قرارگیری ۲۹ درصد از طرح‌های اشتغال ایجادی نیز در مناطق روستایی استان بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضویی اضافه کرد: از نظر نوع مدیریت نیز بیشترین سهم از اشتغال ایجادی استان در سال گذشته مربوط به بخش خصوصی با ۹۴ درصد بوده، در حالی که سهم بخش تعاون سه درصد و سهم بخش عمومی نیز سه درصد است.

وی نرخ پارسال مشارکت اقتصادی استان خراسان رضوی را ۴۳.۱ درصد و نرخ بیکاری را ۷.۳ درصد ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خب که چی الان ؟ الان چیکار کنم ک فقط ۱۵ درصد ش عملیاتی شده؟؟؟ جنس ها داره هر روز گرون تر میشه اجاره ها نجومی بعد خوشحال باشم استان فلان ۱۵ درصد سهم شو اجرایی کرده ؟