مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از موافقت با ۲۴۹ استعلام زیست محیطی واحدهای تولیدی در استان خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲۸۹ استعلام استقرار و بهره برداری زیست‌محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در امسال، با ۲۴۹ مورد موافقت شده است.

او افزود: همچنین با ۱۰ مورد استعلام مخالفت شده و بقیه موارد در دست بررسی است.

حاتمی ادامه کرد: این تعداد مجوز زیست‌محیطی (استقرار و بهره‌برداری) برای واحد‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال اندکی افزایش داشته و مهمترین هدف آن حفاظت از محیط زیست، تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی می‌کند و پاسخ‌های لازم ارایه می‌شود.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده که در این جلسات سه پرونده مطرح و بر مبنای فرآیند تولید و آلایندگی واحد‌ها موضوع بررسی و تصمیم‌گیری شده است.

حاتمی اظهار کرد: طرح درخواست واحد‌های متقاضی بهره‌برداری دارای آلایندگی در کمیسیون موضوعیت ندارد و فقط در صورت احراز نشدن آلایندگی، تقاضا‌ها قابل طرح در کمیسیون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: در صدور مجوز‌های زیست‌محیطی، شروطی از قبیل ایجاد فضای سبز به میزان ۱۰ درصد از کل مساحت زمین و ایجاد تمهیدات لازم در زمینه رسیدن به استاندارد‌های زیست‌محیطی در زمینه آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت، رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی مد نظر است.

او افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست، اما انتظار است که واحد‌های صنعتی و تولیدی در کنار تولید به تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

حاتمی به راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست از پارسال تاکنون اشاره کرد و گفت: آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی عمومی، اجرای فعالیت‌های مشارکت‌محور، جلب مشارکت خیران و ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی، توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد، ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوره و نظرات کارشناسی فعالان و صاحبنظران از مهمترین رسالت خانه‌های محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.