مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مسیر‌های تردد زائران اربعین حسینی (ع) با اعتبار بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در پیرانشهر توسعه می‌یابد.

سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه مسیر‌های تردد زائران اربعین حسینی (ع) عملیات بهسازی و چهار خطه کردن محور پیرانشهر- سردشت با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده درحال اجرا بوده و دو کیلومتر از این طرح آماده آسفالت است.

وی همچنین در خصوص طرح تعریض و بهسازی محور پیرانشهر- سردشت، افزود: عملیات عمرانی و زیرسازی در چهار کیلومتر از این محور در دست اجرا بوده و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

حمزه لو ادامه داد: محور ۹۳ کیلومتری پیرانشهر - سردشت امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می‌کند و توسعه این محور در راستای بهره مندی زائران اربعین حسینی و تسهیل در رفت و آمد با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: طرح محور پیرانشهر- سردشت به صورت چهار خطه بوده و این طرح مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین از جمله ترانزیت و حمل و نقل انواع کالا را رونق می‌بخشد.

حمزه لو افزود: افزایش ظرفیت ترافیکی محور و تسهیل حمل و نقل محصولات تولیدی، خدماتی و کشاورزی و ساماندهی ورودی پیرانشهر از سمت سردشت از مهمترین اهداف توسعه این مسیر ارتباطی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: مسیر اجرای این طرح ۷.۵ کیلومتر بوده که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دو سال آینده کل مسیر زیربار ترافیک خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.