مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان:

یک درصد برق مصرفی زنجان مربوط به روشنایی معابر است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: هم اکنون ۱۷۰ هزار روشنایی معابر در استان فعال است که یک درصد برق مصرفی استان را شامل می‌شود.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۰ هزار روشنایی معابر در استان فعال است که یک درصد برق مصرفی استان را شامل می‌شود گفت: یک درصد عدد بزرگی نسبت به مصارف دیگر بخش ها نیست در حالیکه به دلیل بار روانی روشنایی و چراغانی شدن معابر و خیابان ها همه استان ها موظف شده اند تا خاموشی هایی را در معابر داشته باشند، حتی در خیابان هایی که لامپ های ال ای دی کم مصرف روشن است نیز باید یک در میان چراغ ها خاموش شود.

وی یادآور شد: روشنایی برخی معابر در برخی بازه های زمانی با هدف تامین امنیت، رفع مشکلات ترافیکی و جلوگیری از حادثه یا برخی محدودیت های شرکت برق افزایش می یابد و در برخی از معابر نیز زیر هر چراغ یک فیوز داریم که به راحتی می توان آنها را روشن یا خاموش کرد اما در برخی خیابان ها کل معبر با یک فیوز روشن می شود که این امر خاموشی ها را با مشکل مواجه می کند.

جوادی با بیان اینکه اعتراضاتی که به دلیل روشن بودن خیابان ها به شرکت برق می رسد بسیار بیشتر از خاموشی ها است، اظهار داشت: بسیاری از مردم تاکید دارند که اگر برق کم است چرا خیابان ها را چراغانی کرده اید، به همین دلیل با اعمال خاموشی در معابر و خیابان ها عموم افراد نسبت به گرانبها بودن این انرژی حساس می شوند و در مصرف آن صرفه جویی می کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی معابر سه تا پنج چراغ به صورت متوالی خاموش است، خاطرنشان کرد: این امر مربوط به سرقت هایی است که رخ می دهد.

جوادی گفت: متاسفانه افزایش سرقت ها موجب شده است چندین لامپ اغلب گرانبها بسوزد که به همین دلیل به اجبار در خیابان های دارای کابل های زیر زمینی، کابل هایی نیز از بالای تیر چراغ برق کشیده می شود که به دکوراسیون شهری آسیب می زند.

وی دلیل روشن بودن چراغ برخی صنوف طی شب را تامین امنیت آنها عنوان کرد و افزود: این روشنایی از جمله در داخل بانک ها اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان همچنین بر لزوم مصرف بهینه از این انرژی، تاکید کرد و گفت: هر اداره ای که نتواند نسبت به سال قبل ۳۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهد اخطار می گیرد و در صورت اصلاح نکردن مصرف، برق آنها قطع می شود.

جوادی تصریح کرد: مردم استان زنجان با روحیه همکاری و درک و تفاهم متقابل هستند و تاکنون اکثر ادارات حتی بیش از ۳۰ درصد کاهش مصرف برق داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.