گفت‌وگو با فرماندار تهران درباره معضل جولان سگ‌های بدون صاحب در پایتخت را از نظر می‌گذرانید.

بند ۱۵ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به قدری شفاف و صریح است که نمی‌توان هیچ بهانه‌ای آورد. طبق این بند، جمع‌آوری حیوانات بدون‌صاحب و دفع حیوانات بیمار، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌هاست که برای انجام این کار باید نهاد‌های متعددی کمکش کنند. اما با وجود این صراحت قانونی، سال‌هاست که شهرداری‌ها در نبرد با تکثیر قارچ‌گونه سگ‌های ولگرد گویی خلع سلاح شده یا سلاح را زمین گذاشته‌اند.

همین باعث شده تا جمعیت سگ‌های ولگرد به‌صورت تصاعدی رشد کند و این معضل آن‌قدر بزرگ شود تا ساماندهی سگ‌های ولگرد را در عمل کسی به گردن نگیرد. از آنجا که این ساماندهی، مطالبه‌ای ملی و از جمله خواسته جدی مردم تهران است ما با احمد قیومی، فرماندار تهران گفتگو کرده‌ایم تا بدانیم فرمانداری که مبدأ تصمیم‌گیری در این حوزه است چه تدابیری را برای معضل جولان سگ‌های بدون صاحب اندیشیده است. 

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بدون‌صاحب، یکی از مطالبات جدی مردم در نقاط مختلف کشور است. در تهران هم که این معضل جدی است. سگ‌ها حتی در مناطق شمالی شهر هم بیتوته دارند به‌طوری که این مشکل دیگر فقط مربوط به حاشیه‌ها یا مناطق محروم و جنوبی نیست. چرا با این که در قانون به‌صراحت درباره متولیان ساماندهی سگ‌های ولگرد صحبت شده، کاری پیش نرفته است؟ 
چون متولیان فقط بخشی از این ماجرا هستند. ما در موضوع سگ‌های بدون‌صاحب با کسانی مواجهیم که اکوسیستم را دستکاری می‌کنند و وقتی به آن‌ها تذکر داده می‌شود، طلبکارانه برخورد می‌کنند. من بار‌ها در ارتفاعات تهران کسانی را دیده‌ام که با گونی برای این سگ‌ها غذا می‌آورند در حالی که این موجودات خودشان به صورت طبیعی ارتزاق می‌کنند و این قبیل اقدامات فقط باعث تکثیر و قدرتمند شدن آن‌ها برای آمیزش با گونه‌های وحشی‌تر می‌شود. پس یک موضوع این است که برخی افراد محیط را دستکاری می‌کنند. موضوع دوم این است که شهرداری تهران به‌عنوان متولی ساماندهی حیوانات از جمله سگ‌های ولگرد تا به حال چند بار مسئولیت این کار را از معاونتی گرفته و به معاونت دیگر داده که هم‌اکنون سازمان مدیریت پسماند متولی جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌هاست. البته شهرداری کار‌های خوبی هم انجام داده مثلا سه مرکز را برای نگهداری سگ‌های بی‌صاحب تعیین کرده، اما باز مشکل این است که این سگ‌ها را نمی‌توانند مدت زیادی نگه دارند و آن‌ها را رهاسازی می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد کردم سامانه‌ای درست کنند تا سگ‌های دارای نژاد به متقاضیان داده شوند.


بیشتربخوانید


این کار که خیلی وقت پیش قرار بود انجام شود.
قرار بود، ولی هنوز این کار را انجام نداده‌اند. البته باید تاکید کنم که موضوعاتی مانند سگ‌های بدون‌صاحب باید در هماهنگی میان شهرداری‌ها، دامپزشکی و سازمان‌های مردم نهاد حامی حیوانات حل و فصل شود. برخی افراد حتی با نیت خیر و ثواب بردن به این حیوانات غذا رسانی می‌کنند که باید از طریق آموزش مطلع شوند این کار به‌ظاهر خیر چه صدماتی به محیط و مردم وارد می‌کند. در کنار این، سمن‌های فعال در این حوزه نیز باید تحت آموزش قرار بگیرند که وظیفه این کار با سازمان محیط زیست و ادارات آن در سراسر کشور است که سمن‌های حامی حیوانات را به‌خط کنند و آن‌ها را آموزش دهند. این موضوع الزام قانونی هم دارد به طوری که آموزش همگانی در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است. 
 
البته سال‌هاست بر لزوم ایجاد هماهنگی بین دستگاهی تاکید می‌شود، ولی در عمل تغییری رخ نمی‌دهد.
ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها اتفاقا کار سختی نیست و می‌توان هر یک از متولیان را به انجام وظایف‌شان موظف کرد، اما آیا مردم هم به تکالیف‌شان عمل می‌کنند و برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد با مسئولان همکاری دارند؟ البته منظورم از این حرف سلب مسئولیت از حاکمیت نیست و با این که می‌گوییم متولیان دارند زحمت می‌کشند، اما حتما این زحمات کفایت ندارد که اوضاع چنین است. 
 
باید مردم را به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته‌ای که از روی ناآگاهی در حال ازدیاد جمعیت سگ‌ها هستند و عده‌ای که کاملا آگاهانه و منفعت‌طلبانه در این مسیر حرکت می‌کنند.
دقیقا همین‌طور است. در کنار سازمان‌های مردم نهادی که در این حوزه صادقانه در حال فعالیت هستند، گروه‌هایی نیز حضور دارند که خودسر هستند و با سوءاستفاده از نیت خیر دوستداران محیط زیست، از سگ‌ها کسب درآمد می‌کنند؛ بنابراین وزارت کشور، سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها که در حوزه سمن‌ها فعالیت دارند، باید به صورت جدی وارد این بحث شوند. 
 
این حرف‌ها هم البته تازگی ندارد و مردم منتظر یک اقدام جدی عملی هستند. این اقدام بالاخره چه زمانی صورت می‌گیرد؟
 من دنبال دستیابی به یک چارچوب علمی مشخص برای رویارویی و کنترل در این حوزه هستم. این مطالبه شاید تا به حال بار‌ها مطرح شده باشد، اما من تا امروز کار مدونی را مشاهده نکرده‌ام. البته یک دستورالعمل توسط شهرداری تهران تهیه شده که نقص دارد، زیرا در آن موضوع گردش مالی و سوءاستفاده‌هایی که از سگ‌های ولگرد می‌شود، دیده نشده است؛ بنابراین ما به نظام ساماندهی مدونی نیاز داریم که همه بحث‌ها، وظایف، متولیان و نحوه اقدام را مشخص کرده باشد. تدوین این نظام‌نامه مدون را نیز از اعضای کمیسیون مربوط در فرمانداری تهران خواسته‌ام که در دستورکار قرار گرفته، زیرا اگر تابه حال آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به نتیجه دلخواه نرسیده حتما موضوعاتی در آن‌ها دیده نشده است. 
 
پس بالاخره زور حاکمیت به این سودجویان خواهد رسید؟
حاکمیت مشکل زور ندارد و زورش می‌رسد، اما باید لزوم برخورد با سوء استفاده‌های مالی در موضوع سگ‌های ولگرد را بنا بر اقتضائات زمانه در نظر بگیرد، یعنی کاری که تاکنون انجام نشده است.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اول بفکرحیوانات نادرباشیدکه درجاده هاتوسط رانندگان تلف میشن،بعدبرای سگهای ولگرد تدابیری بیاندیشید،چرادولت به حیوانات اهمیت نمیده که به کشتن سگها ختم بشه،حرف زدن فایده ندارد و مشکلی حل نمیشه،تابحال چندیوزپلنگ تلف شدن یکی چند روز پیش در قائمشهرکشته شد،دم از انسانیت می‌زنیم ولی در عمل کم میاریم.
Japan
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
تنها راه عقیم سازی هستش
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۰۰:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
دولت سگهای نژاد دار را به‌ پایگاهی مرزی ببرد هر کدام به‌ اندازه دو سرباز نگهبانی می‌دهند بدونه منت وچشم داشت وقط شکمشان سیر شود برای امنیت پایگاه حرف ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۲:۵۹ ۲۱ تير ۱۴۰۲
اگه پول هست بیاین فاضلاب آبادان رو درست کنید!!وسط بازار هی فاضلاب می زنه بالا !الان تازه تابستون هم هست خبری از بارون نی وای به حالمون توی پاییز و زمستون!
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۰۸:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۲
از این سگها میشه در نگهبانی باغها استفاده کرد. بزارن تو دیوار چه شخصی دنباله سگه نگهبانه. بدن به این اشخاص.خودشون تربیتشون کنن.نه به چین بدیم و نه این حیوانات بی پناهه بکشیم. واقعا هستن اشخاصی که بدنباله سگه نگهبان و تربیت اونها هستن.
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۲۳:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۲
در هند شهری هست که گوشت مصرفی آنها گوشت سگ است از این سگها میشود درآمد خوبی برای ایران بدست آورد : میتوانیم از سگ های ولگرد درآمد خوبی برای ایران محیا کردو با جمع آوری و صادرات سگها به هند اجتماع از وجود ای ولگردها رهایی یافته ورعب و وحشت در میان شهروندان از بین خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۲
جمع‌آوری حیوانات بدون‌صاحب و دفع حیوانات بیمار، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌هاست که برای انجام این کار باید نهاد‌های متعددی کمکش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۰:۰۰ ۱۷ تير ۱۴۰۲
نه خداوند نه مردم به هیچ وجه راضی نیستند که سگها و موجوداتی که خداوند حق حیات بهشون عطا کرده را افراد ناآگاه یا بعضا شیطان صفت با بیرحمی بکشند . حدیث از پیامبر داریم که توصیه اکید به مهربانی با حیوانات و حمایت از آنها کرده اند . تنها کار خوب این است که این بندگان خوب خدا را عقیم سازی کنند آن هم با نظارت . ما که هستیم که کسی را که خدا زندگی به آن بخشیده زندگیش را بگیریم . کمی تامل و تفکر کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۲
فرض کنید که اینا رو جمع کنید، تا کی؟ یه گله هزار نفری سالانه 20 درصد بهشون اضافه بشه... (از بیرون، وگرنه اینا که عقیم هستن)
هزار تا رو تو یه محوطه نگهداری کنن؛ بعد اینا رو فراری بدن چه اتفاقی خواهد افتاد... چقدر بودجه باید بزارن برای سگها؟ هزینه هر روز نگهداری این هزار سگ، حدودا 35 میلیون هست. هزینه ماهانش 1 میلیارد چرا باید شهرداری که پول نداره حقوق کارمنداشو بده، چنین هزینه برای سگ ها بکنه که هیچ منفعتی براشون نداره چاره ای جز کشتنشون نیستاگه گله هزارتایی سگ ها فرار کنن و یا اون سودجوها فراریشون بدن، بیرون اونقدر گرسنه و خطرناک میشن که میتونن گوشت همدیگرو بدرن. جدا از بیماری ها طائون، تیفوس، هاری که شایع میشه.. نگهداری از این حجم سگ مراقبت های درمانی و نظافتی بالایی میخواد تو پارک ارم دیدید چطور از چند تا حیوون نگهداری میکنند، اینجا چند تا حیوون نیست.
چند صد یا چند هزار تا حیوونه... مطمئن باشید نگهداری از اینا خطرناک و اشتباهه. چاره ای جز کشتنشون نیست. اگه کسی حامیه، ببره خونش
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۷:۳۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
بیماری های قابل انتقال از انسان که بیشتره؟!
پس هرچی انسانه بکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۲
مسئله برخورد با حیوانات بدون صاحب در استاندارهای سازمان جهانی بهداشت حیوانات به جزئیات آمده است. رئیس اسبق سازمان دامپزشکی هم بدنبال فرهنگ‌سازی و اجرای این دستورالعمل جهانی بود که متاسفانه نشد.
به نظر من باید ستادی از دستگاه‌های مرتبط(شهرداری، سازمان دامپزشکی، پلیس، دانشکده‌های دامپزشکی، صدا و سیما، مدیا و ..... ) تشکیل شود و ضمن ترجمه و تدوین استاندارد ایرانی بر اساس استاندارد جهانی و رعایت حقوق حیوانات، با قاطعیت برخورد شود و افرادی هم که مزاحم این برخورد میشوند را همراه سگ‌های ولگرد به یه مجموعه هدایت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۴:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۲
دوست عزیز با کشتی به چین صادر کنن بلکه دولت از چین گوشت وارد کرد چینیها گوشت سگهای ما باز به ما بفروشن کسی نمیدونه گوشتی که از خرج وارد میشود گوشت چه نوع حیوانی است
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۲۶ ۱۷ تير ۱۴۰۲
چرا عقیم سازی نمیکنن ؟؟؟!!!! تنها راهی که شماها پیشنهاد میدین کشتن این حیوانهای زبون بسته اس ، مگرخدا هستید که برای موجودات زنده حکم صادرمیکنید ؟؟؟ خدایی که این موجودات بیگناه بی پناه رو آفریده خودش نمیتونه نیافرین؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
لی لی
۱۲:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۲
یه پارک ملی مخصوص نگهداری سگ ها در ایران مشخص و حصار کشی کنند تا اونجا زندگی کنند هرکس هم که می خواد کمک کنه و غذا بده ،براشون ببره اونجا
والا شهر شیراز که به خاطر سگ های ولگرد و صاحب دار غرق در سالک شد
البته این موجودات پستاندار هستند و از بین بردنشون کار درستی نیست
اما باید بیمار یابی بشن یا مداوا بشن یا بیمارها رو معدوم کنن
مثلاً اونایی که سالک و هاری و ... دارن راهی جز معدوم نیست
اما سالم ها رو نباید از بین برد
یه تعداد هم عقیم بشن اما نه همه
کلا باید اکو سیستم را به حالت طبیعی برگرداند
نه اینکه آنقدر زیاد باشه و نه اینکه کلاً همه را ازبین ببریم
الان سگ های صاحب دارهم بی رویه زیاد شدن که اینم معضلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۶ تير ۱۴۰۲
درود هرایرانی بشود صاحب یک ازاین جاندارها شهر داری نبايد سگها را بکشد اگر این کار را بکند خدا وند آنها را به دردو مریضی نا علاج دچار می کند من جمعه ها با خودم عهد کردم به سگها غذا بدهم وهیچ موقع به من جماه نکردم آنها از. ا نسا نها محبت میخاند وبه طرف انسان می یاند به آنها عشق بدید ببینید چ ارامشی به شماداده میشود فقط ترس نداشته باشید ان وقت ببینید چ عشقی به شما می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل کریمی
۰۰:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۲
میتونند،همین سگها رو وقت بزارند وخوب تربیتشون کنند واسه، مواقعی که خدای نکرده زلزله شد،برای پیدا کردن افرادی که زیرآوار زنده هستند،و یا برای کشف موادمخدرکه دیگه نخوان ازخارج سگ وارد کشورکنند وکلی هزینه کنندو اسیه سگهای خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
دقیقا مثل گربه ها که در حال زاد و ولدن و هنوزم یکسری ها دلشون براشون می سوزه و غذا میدن بهشون .. موشم که نمی تونن بگیرن چون موش های فاضلاب گازشون می گیرن
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
دزد ها ازسگ میترسن
Japan
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ب نظر من شهرداری باید وظیفه خودشو در جمع اوری سگها بخوبی انجام بده چ بسا یک عده خوششون نیا د واقعا کلافه کننده اس از یکطرف کسانی رو میبینی سگ بدست هستن لااااااقل این سگهای ولگردو شهرداری جمع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
تنها راه احداث مرکز جمع آوری سگهای ولگرد وعقیم سازی در حاشیه هر شهر میباشد ومردوم خیر که دستشان به دهنشان میرسد چه مومن چه یهودی وچه غربگدایان صهیونیست غذای ان سگها را به آن مرکز برسانند تمام بس کنین دیگر جای درنگ نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بعنوان کسی که چهار تا سگ داره بهترین راه عقیم سازی هستش.سگ که زیاد عمر نمیکنه. شهرداری با یک برنامه ده ساله میتونه این مشکل رو حل کنه. بنظرم کشتن سگ گناهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
شما که میدانید برادران چینی گوشت سگ را با چه اشتهائی میل میکنند لذا زحمت بکشد صادر کنید بجای مواد خام سگ قورباغه سوسک و چیزهائی که این عزیزان میخورند را در بسته بندی شیک و کنسروی صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۳:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
فقط باید حیوان ستیزان را سَقَط کرد تا جامعه بعدها پر از قاتل و تبهکار خطرناک نشه با تشکر از تمام حیوان آزارهای بی صفت بی وجود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بهترین راه عقیم کردن سگهااست
Iran (Islamic Republic of)
مهرشاد
۱۲:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام ، لطفاً توجه کنید ، در همین گردنه قوچک ، شمال تهران به علت ازدیاد سگ های ولگرد ، نسل حیوانات ( پلنگ ، روباه و پرنده ها مثل کبک و دیگر حیوانات ) از بین رفته ، چند با حس بویایی قوی که دارن لانه های اونها رو پیدا میکنن و سگها حیوانات دیگه رو از بین میبرن ( قابل توجه طبیعت دوستان )
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۹:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ربطی به سگ نداره
از بس که شکار کردید منقرض شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام، شما خشونت و کشتن تو وجودتون وگرنه خداپسندانه عمل میکردید، حمله حیوان به پسر 11ساله دلیل داره آنقدر بچه ها از شما یاد گرفتند با سنگ و چوب به جون حیوان ها بیافتند شاید یکی از حیوان ها هم از طرف خدا شما را قصاص کنه و عکس العمل کار زشت تان و ببینید ...، وگرنه ساله هاست انسان با تمام حیوان ها زندگی کرده و هیچ ضرری ندیده، شهرداری همیشه کشتن را جایگزین حل کردن مسله دانسته و مردم هم بدون تحقیق و بی سواد فقط اعتراض یادگرفته آمد
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۱۰:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
با عرض سلام و خداقوت بنده هم دقیقا با شما موافق هستم تو شهر چالوس که تو کوچه و پس کوچه پر از سگ ولگرد هست به طوریکه بچه هام توی بازار و شهر امنیت ندارند حتی پسر کوچکم دیروز تو پارک گریه کرد چون بیرون درش سگ ولگرد بود حالا بماند افرادی که سگ گردانی میکنند.اتفاقا همسرم محل کارش سگ نگهبان دارند و بچه ها باهاش ارتباط خوبی دارند ولی این سگ های ولگرد که اکثرشان مریض هستند واقعا ترسناک هستند امیدوارم ولگردها رو همه جوره از سطح شهرهای کشور عزیزمان جمع شوند و در این زمینه مسئولان باید تصمیم جدی و قاطع بگیرند مردم پشت سرشان با جان و دل ایستاده اند.یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
صادر کنید چین ,هم ارز وارد میشه هم ما راحت می شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خیلی روزگار عجیبی شده تا چند سال پیش اینقدر سگ گردانی و سگ بازی و سگ چرانی گربه بازی در پارکها و خیابانها نبود خیلی از مردم عشق سگ شدن و حامی حیوانات البته بد نیست و اونها هم آفریده خداوند هستند اما به چه قیمتی؟؟
طرف اومده پارک با جگر مرغ و استخوان .. داره به گربه ها و سگهای ولگرد غذا میده و پارک و جایی که بچه ها و خانواده ها باید آسایش داشته باشن را به محلی نا امن تبدیل میکنه وقتی معترض میشی بهشون که چرا این کار را انجام میدی خیلی از آنها شروع میکنن به فحاشی .. اونوقت توقع دارین موش و حیوانات موزی در شهر زیاد نشه وقتی گربه جگر مرغ و پای مرغ تناول کنه میره موش بگیره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خیلی منتظر بودم بگید که دقیقا چجور سوء استفاده مالی از این سگهای ولگرد توسط منفعت طلبها میشه!
راستی، چرا نگفتید؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
چاره کار عقیم سازی است
هم جمعیت آنها کنترل میشود و هم حالت تهاجمی آن ها از بین میرود
مثل کشور مسلمان ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۰۲:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدایا سیل بلا بفرست تا نسل انسان بی رحم و بی دین منقرض بشه، تا هم حیوانات و هم انسانهای واقعی نفس بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
طبری آزاد شده یا تو هتل هست
Sweden
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خوب اقایان سگ باز چرا سگها رو جمع نمیکنید و ببرین خانه شخصیتون و پرستاری و دلسوزیشان را بکنید ؟؟!!یا اینکه تشریف ببرید هندوستان با موش و گاو و خر زندگی کنید .گربه کم داریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
کار کار انگلیس هاست، من می دونم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
مصاحبه کننده خبرنگار بود یا بازجو؟!!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
باید شرشونو کم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
من مطلب رو نخوندم چون از نادیده گرفتن این بهترین مخلوقات خداوند بیزارم میشه بجای به کار بردن ولگرد از بی خانمان استفاده کرد سرتیتر که این باشه مطلبم مشخصه .متنفرم از بی حرمتی و ظلم به حیوانات .
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسام
۱۶:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
دولت ومتولیان این کارخودشان سهم میبرند ازفروش سگهای ولگرد اگر سهم نمیبرتد خیلی راحت میتوانند با خوراندن داروهای عقیم کننده بهمراه غذا تمام سگهای ولگرد را عقیم کنند حتی توله های بدنیا امده با دارو عقیم میشوند واین طی یک دوره چندساله جمعیت انها کنترل وکم میشود
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
از انسان خودخواه تر وجود نداره......
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
لعنت بر انسان خود خواه....
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
لعنت بر انسان خود خواه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خلاصه خبر اینه که بودجه به این امر تعلق میگیره ولی هاپولی میشه باید اینطور نشود باید آنطور بشود ما زورشو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
فقط مشکل تهران نیست کل ایران شیرازم یه عده غذا میارن براشون
Ireland
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
از سگها باید بعنوان تمرین بیهوشی و جراحی و بخیه زدن برای دانشجوهای پزشکی استفاده بشه البته بعد از صاف کردن دندوناشون با فرز آهنگری و اکسیناسیون و شستشوی کامل و خالی شدن روده هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
این سگ ها به هر شکلی شده باید جمع شن ، چه عقیم چه نگهداری در محل بسته یا حتی کشتن سگ ها ، وگرنه عاقبت وحشتناکی داره ، تجربه ش رو آرژانتین و برزیل داشتن .
دلسوزی الکی نکنید لطفا
این نوع دلسوزی مال کشورها و جوامعی هست که آدمها راحت زندگی میکنن و همه جور امکانات دارن ،
نه این‌که عده به سگ ها غذا میدن و آدمها تو همون جامعه گرسنه موندن .
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۱:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
باسلام
خدمت شهروندان عزیز باید عرض کنم که سگها جزو حیوانات اهلی محسوب میشوند وما انسانها سبب رشد وافزایش این گونه شدهایم وبه همانند دیگر حیوانات اهلی باید خودمان نیز انها را کنترل کنیم .اگر امکانات وسرمایه لازم جهت عقیم کردن ویا نگهداری انها وجود ندارد .
باید انها را از بین ببریم همانند همه کشورهای دنیا .
اگر عدهای از خودشان خسته شده اند بهتر است به روانپزشک مراجعه کنند.نه اینکه شهرمان را به سگدانی تبدیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سگها و حیوانات دیگر همه مخلوقات خدا هستند مثل ما انسانها،فقط ما انسانها عقل داریم،اونا هم حق زندگی دارند ما انسانها جاشونو محدود کردیم،بهترین راه عقیم کردن اوناست. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سیستم گوارشش ارتباطی نداره اگه خوراک رسانی باعث زیاد شدن جمعیت حیوانات میشد که گونه های رو به انقراض رو با خوراکرسانی احیا میکردن.اصلا مسئله مدیریت حیوانات شهری نیاز به نظر فرماندار و استاتدار و امثالهم نداره یک مدون علمی جهانی داره که این آقایان باید اجراش کنن او هم عقیمسازی،واکسیناسیون و برگرداندن سگها به محله و مردم باید یاد بگیرن کنار سگها زندگی کنن و سگها اتفاقا باید خوراکرسانی بشن تا آرام و سالم و بهداشتی زندگی کنن و پرسه زنیشون کمتر بشه اینا قوانین سازمان بهداشت جهانی،سازمان بهداشت جهانی حیوانات و ائتلاف جهانی آی کمه حالا اگه فزماندار تهران مدعیه پایه های علم مدیریت حیوانات شهری رو جابجا کرده تحقیقات علمیشو به دنیا ارائه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
یکی از اقوام نزدیک که کر و لال هم هست به خاطر مشکل معیشتی بعد از طهرها با ماشین مسافر کشی می کند ، شب عید گذشته مسافر برای حاشیه شهر می برد و هنگام بازگشت جهت رفع حاجت در کنار یک خرابه توقف می کند برای رفع حاجت در این هنگام چند سگ ولگرد از پشت به ایشان حمله می کنند و ایشان که توان کمک خواهی نداشت به طرز فجیحی زخمی میشود و هنوز که نزدیک ۵ ماه از آن می گذرد آثار زخم در بدن ایشان هست .
کسانی که به امر تغذیه این سگهای ولگرد مبادرت می کنند از جنس همان حیوانات هستند ، والا در صورت عدم دخالت ، چرخه حیات خود تعداد این حیوانات را تنظیم می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
حیوان جاش توطبیعت جنگله
باچینیها قراردادببندید همه را جمع میکنند میبرند
توپردیس بقدری زیاده پیاده روی برای مردم مشکل کرده
حیوان یکباره اگر گرسنه باشه حال میشه وآنوقت حتی به صاحبش رحم نمیکنه
هرجا سگ گاز گرفت سریع به پزشک بروید و آمپول مخصوص اگر زنده ماندید حتما بزنید
خیلیها درداخل خانه نگهداری میکنن واقعا متاسفم
از سگ چوپانها گله داران برای نگهبانی و جمع آوری گوسفندان ومبارزه با گرگها استفاده میکردن
فرهنگ غرب که میگن خوبه همین میشه سگ میشه آقا بالا سر بعضی خانه ها
سگ حیوان خوبیه شکی درآن نیست ولی جاش دردامداریها وروودی بعضی جاهای ناامن و استفاده های پلیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
در این صحبت ها هیچکدوم نه مسئول و نه مخاطب، به راه کسب منفعت، منفعت طلبان از ازدیاد سگ ها اشاره نکرده،میدونی شاید باورتان نشود خیلی ها هم می دانند، رستورانهای بین راهی و شاید هم تعدادی از حاشیه های شهرها، بخشی از گوشت مصرفی را از کشتار سگ ها تامین می کنند، ولی در اخبار و برخوردهای انتظامی به فروش گوشت الاغ اشاره می کنند. در صورتی این چنین موارد هم وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
بعضی اشخاص دانسته یا ندانسته با دادن غذا به آنها هم به محیط زیست لطمه وارد می کنند و هم به مردم ونیز باعث زیادشدن بی حد وحدود این حیوانات درسطح شهر می شوند زیرا حیواناتی مانند سگها باید خودشان دنبال غذا بروند تاتعداد آنها زیاد افزایش نیابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
برای ورزش به پارک چیتگر مراجعه کردم و بخاطر حمله سگهای ولگرد دیگه به این مکان نمیرم، جمعیت این سگها خیلی زیاده و غیرقابل پیش بینی هستن هر لحظه امکان حمله و گاز گرفتن وجود داره امیدوارم حداقل تو مکانهای پر رفت و آمد این سگهای جمع آوری بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
شما تو خونه ورزش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
طرف سگ اورده تو پارک،سگ که میگم نه سگها سگگگگگگ اندازه سگ سرابی بزرگتر شاید ،بعد موقع ورزش از پشت افتاده بود دنبالم وقتی برگشتم دیدم یه سگ دنبالم با اون ابعاد صاحبشم با خانوم محترمشان با هم به اتفاق سگ آمده بودن هوا خوری وقتی معترض شدم به اونها گفتن کاری نداره فقط میخواد با شما بازی کنه.خداوکیلی من اگه بخوام سگی با من بازی نکنه توی پارک چه کار باید بکنم.تا چیزی هم میگی ماشالله افراد حامی سگ شروع میکنن به فحش و ناسزا گفتن. از خود سگها صاحباشون پاچه گیرتر هستند. بچه نمیارن انوقت طرف با زنش و ۱۰ تا سگش خانواده تشکیل داده تا میگی چرا بچه نمیارین میگن سگ با وفاس. تف به این زندگی که سگ و جای بچه عوض کرده عوضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سلام دوستان ما تو یک منطقه ای هستیم که سگ زیاده خودم چندباربه شهرداری زنگ زدم صحبت کردم تو رو خدا غذا براشون نریزید اگرم غذا میدین تو یک مکان دوراز محل مسکونی بدین سگ نمیتونه وارد سطل زباله شه زبالها رو داخل سطل بریزید غذای سگ رو دور از محل مسکونی بریزید یکی از این سگها چند وقت پیش مرده بود کرم آورده بود و بوی بد میداد شهرداری آمد جمع کرد برد حالا بماند که چه مریضی برای هموطنان عزیزمون داره تورو خدا فکری اساسی کنید مسئولین به فکر ما بودن اوضاع ما از این بهتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ثامن
۰۷:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
من ساکن اصفهان م یکی از محله های برخوردار صبح نه چندان زود حدودا ساعت هفت و نیم از خانه به قصد مدرسه خارج شدم چند قدمی از در مجتمع فاصله نگرفته بودم مه با گله ای از سگان ولگرد روبرو شدم و سگ نر گله بسمت من حمله ور شد و من به سرعت شروع به دویدن کردم و چون زانو درد شدید دارم بسیار دردناک بود و تمام وجودم پر از استرس و وحشت شده بود بطور معجزه آسا نجات یافتم چون خودرویی بسمت من آمد که بادیدن سگ های وحشی شروع به بوق زدن نمود و سگ ها از من دور شدند صحنه ای دهشت زا بود اگر بچه یا طفلی را بگیرند قطعا تکه پاره اش می کنند سگ همان گرگ است که توسط انسان ها برای نگهبانی از گله گوسفندان اهلی شده است آواره ها و فک و دندان های بسیار قوی برای پاره کردن دارد سگ های ولگرد را باید به نوعی از بین برد و مانع تکثیر و زاد و ولد شان شد باید توسط دامپزشکان عقیم سازی شوند و سپس در محیط دوباره رها شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
میشود سگها و گربه ها را تبدیل به پودر گوشت کرد و در خوراک طیور استفاده کرد وکلی استفاده دارد
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
دوسداری با خودت اینکارو کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
وقتی هرکی توی آپارتمانش یک یا بیشتر سگ داره نتیجه بهتر از این نمیشه عاقبت خره سگها رو توی طبیعت رها میکنه و میره سراغ نژاد و تنوع بهتر و بیشتر یا وقتی سگش مریض میشه یا وقتی دلشو میزنه یا وقتی پیر میشه یا وقتی دنبال نژاد بهتره اینقدر نطفه تکثیر میکنه تا سگ دلخواه ژرمن از توش درآد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد شهابی
۰۵:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
عقیم سازی بهترین راهکاره
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سگ.وگربه‌راففط‌وفقط‌باسلاح‌گرم‌بکشید‌ودرگودال‌بزرگ‌دفن‌کنیدای‌مسولین‌شهرداری‌وگرنه.نگهداری‌وزنده‌گیری‌خودش‌هزینه‌براست‌.فقط‌بکوشینشون
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۷:۲۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
پیامبر اسلام(ص):در دوزخ زنی را دیدم که گربه اش از هر طرف اورا گاز می گرفت،علتش این بود که در دنیا آن گربه را بسته و نه غذایش می داد و نه رهایش می کرد تا شکار کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
ما موشک هایپر سونیک میسازیم ولی برنامه ی برای کنترل زاد وولد وکاهش جمعیت این زبان بسته ها نداریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
واقعا خطرناکه خدا نصیب نکنه بگیره ولکن نیست تیکه پاره میکنه
امیدوارم جمع آوری بشه وببرنشون ی جایی نگهداری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سگها ولگرد بکشی
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خودتو باید بکشن
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۰:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هیچ موجودی مرام سگ رو نداره.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
قربونت اقای جوان .اولا ما دو پا ها جای اونارو تنگ کردیم و مزاحم اسممونه .اونا دچار حمله و تهاجم شدن .مزاحم مائیم حتی در بیابان هم از دست بشر دو پا در امان نیستن .اون یوز بدبخت که توله زیر ماشین انسان دو پا رفت جای کی رو تنگ کرده بود .پس در نتیجه برعکس جلوه ندین .مهاجم مائیم مزاحم مائیم .جا تنگ کن مائیم حریص مائیم و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اصفهانک در اصفهان هم مسئولین دریابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
بعضی‌ها کجا زندگی میکنن که مخالف جمع کردن این سگ های ولگردن؟
تا حالا یه گله شون توزمستون شب ساعت ۷ تا دم خونشون دنبالشون کردن و پارس کنن؟؟؟
یا ازمدرسه وقتی برمی‌گشتند یهو ۲تا۳باهم جلوش سبز بشن و بره درخونه یکی و بزنه تااینارو رد کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
تو کجا زندگی میکنی که گله سگ داره؟!!قطعا یا بیابونه یا حومه یا روستا این مناطق سگ داره دیگه رفتی تو منطقه زندگی اونا خونه گرفتی احتمالا آزارشونم میدی دنبالت میکنن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
تو روستا ها بدترههههه
من واقعا می ترسم ازخونه پیاده ۲تاکوچه برم و برگردم
خدا ازاروزمین برداره هرکی سراین مشکل کوتاهی می کنع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
والا زمان شاه لارگاردین میاد شهرداری تمام سگ ها ولگرد رو میکشت..چون سگ و حیوانات باعث ایجاد آلودگی و بیماری میشن‌.و یک بیماری بیاد منتقل کننده هستن.بعدم همجا دنیا قانون داره.سگ بدون طناب و صاحبش نمیتونه بیاد بیرون.تو پارک ادرار کنه و مدفوع صاحبش جریمه و حتی زندان داره...جای مخصوص داره پارک ک ورود آزاد باشه..تووماشین باید توی سبد باشه چون باعث تصادف و هواسپرتی خودش و دیگران به قیمت جون آدم ها تمام میشه تصادف ،میخای بیاری تو پارک عمومی که بچه ها بازی میکنن ادرار کنه نمیشه ببر تو خونت .اینا باید توسط پلیس جدی گرفته بشه...اون حیوان برا تو خوبه و تمیزه برا دیگران شاید متنفر هم باشن.ادا با کلاسا رو در نیارید شعور و فهم داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
فقط باید سقطشون کرد والسلام ختم کلام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
فقط باید حیوان ستیزان را سقط کرد تا جامعه بعدها پر از قاتل و تبهکار خطرناک نشه با تشکر از تمام حیوان آزارهای بی صفت بی وجود
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
انشاءالله بچت جلوت پر پر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
عقیم سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
جمع کنید این سگ و سگبازی رو
سگها رو جمع کنید و در اختیار باغ وحش ها برای غذای حیوانات گوشت خوارشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۰:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
یه کمم به تو بدن بخوری تا روانت آروم شه
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خودتو باید بندازن جلو حیوانات باغ وحش....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
گوشتش را صادر کنید افغانستان برای طالبان اونها که شعور ندارن بفهمن گوشت چی هست بگید کمک بین المللی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
شعور آنها از افرادی همچون شما خیلی بیشتر است ، حیوان پرست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
این زبونبسته ها گناه کردن توایران به دنیااومدن رومیزاریدولگرد اینها مخلوقات بی سرپناه هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
این حیوانات زبان بسته مقصر نیستند ، حیوان زاده هایی که غذا برایشان می برند مقصر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
پیامبر اسلام(ص): در شب معراج شخصی را دیدم که به خاطر سیراب کردن سگی تشنه در بهشت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
به فرماندار تهران بفرمایید هرکسی میدونه سیستم تناسلی موجود زنده با سیستم گوارشش ارتباطی نداره اگه خوراکرسانی باعث زیاد شدن جمعیت حیوانات میشد که گونه های رو به انقراض رو با خوراکرسانی احیا میکردن.اصلا مسئله مدیریت حیوانات شهری نیاز به نظر فرماندار و استاتدار و امثالهم نداره یک مدون علمی جهانی داره که این آقایان باید اجراش کنن او هم عقیمسازی،واکسیناسیون و برگرداندن سگها به محله و مردم باید یاد بگیرن کنار سگها زندگی کنن و سگها اتفاقا باید خوراکرسانی بشن تا آرام و سالم و بهداشتی زندگی کنن و پرسه زنیشون کمتر بشه اینا قوانین سازمان بهداشت جهانی،سازمان بهداشت جهانی حیوانات و ائتلاف جهانی آیکمه حالا اگه فزماندار تهران مدعیه پایه های علم مدیریت حیوانات شهری رو جابجا کرده تحقیقات علمیشو به دنیا ارائه بده
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۱:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ای کاش برای همیشه جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خیلی مصاحبه جالبی بود
ایشون فرماندار هستند یا سیاست مدار؟
از اول تا آخر مصاحبه فقط راهکار ارائه میدن
-هماهنگی دستگاه‌ها کار سختی نیست
-دنبال راه علمی هستیم
- حاکمیت مشکلی برای اعمال قانون ندارد.

اخوی شما مسئول این کار هستی این جواب های دیپلماتیک که میدی از شما سلب مسئولیت نمی کند.
یک سوال صریح پرسیدند یک جواب صریح بده تا حالا دقیقا چکار کردید. چند درصد کار رو انجام دادی چکار دیگه باید انجام بدی
جدول زمانی کار چیست
چقدر بودجه لازم داری
این مسئله در خیلی شهرهای دنیا مطرحه افزایش سگ تعادل اکوسیستم شهری و حیات وحش را بر هم زده است. مداخله انسان به نفع سگ های ولگرد منجر به از بین رفتن حیات وحش و توله های حیوانات وحشی از گوشت‌خوار تا پرنده شده و کم کم سگ و گرگان گونه غالب می‌شود.
برادر عزیز با یک تیم اکولوژیکی و متخصص مشورت کن و برنامه انجام بده .
گفتار درمانی و توجیه و باید این کار ها در آینده انجام بشود و حرف هایی از این دست لزومی ندارد وظایفی که به عهده داری را بگو و بخشی هم که انجام نشده علتش را بگو
France
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
التماس کمی تفکر!!!!این معضل تمامی کشورها بوده و هست،ولی متوجه شدند راهکار کشتار نیست بلکه عقیم سازی،واکسیناسیون و رها سازی در قلمرو قبلی است،واقعا افرادی که نظراتشون پر از خشونت هست مشخصِ که چقدر مورد آزار بودن تو خونواده شون،التماس کمی مطالعه!!!درد نداره واقعا آگاه میشید و تا این حد خودخواه نیستید واسه نظر دادن چون همون کشتار خودش باعث ازدیاد جمعیت و افزایش گزش و هاری میشه و شما با این نظرات اتفاقا جان شهروندان به خطر میندازید واقعا تابحال شده به دور از تعصب به قضیه نگاه کنید که سازمان بهداشت جهانی چه نظری در این رابطه داره یا سازمان هاری و....اگر اینگونه فکر می کنید که انسان بیشترین لطمه رو به محیط زیست زده و میزنه...باید کشتار بشید!!!سرقت و دزدی و خشونت و...ول کردید که اتفاقا منشاء همین نظرات منسوخ شده ی شماست و دارید نسخه نویسی می کنید واسه کشتار یا صادر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
کمالشهر کرج پر از سگ ها ولگرد هست که واقعا از دیدنشون وحشت میکنیم هیچکی هم رسیدگی نمیکنه...بنده خودم مورد حمله یکی از سگ ها قرار گرفتم که اگه کمک بنده خدایی نبود معلوم نبود چی به سرم بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
انسان بدردنخوترین مخلوق خداس ک هیچ بازدهی مفیدی به طبیعت نداردوبه همه موجودات خداکارداردونابودشون میکنه وای به روزی ک خدابیشترازاین به ماپست کنه دیگه این برف وبارون هم ک بخترهمین حیوانات میباره هم قطع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خب کمالشهر بیابونه واقعا باید سگ داشته باشه دقت کن کجا زندگی میکنی تو هم حتما آزارشون میدی که بهت حمله میکنن
Iran (Islamic Republic of)
الماس
۱۹:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چند تا اقتصاد دان داریم
بسپرید دست اونا حتما ریشه کن. میشه
باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۲
باید نسل اینها رو منقرض کرد..
اونایی هم که مثلا طرفدار این ولگرد ها هستند رو هم یک شب پیش همین سگها بزارید تا آدم بشن
البته با زن و بچه شون..
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
حتما روانپزشک برید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
و این داستان همچنان ادامه دارد...
Iran (Islamic Republic of)
منصور پولاد
۱۸:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سگ ها ی صاحب دار نیز شهر را آلوده و کثیف کرده‌اند ، همه جا ادرار میکنند،پارکها شده توالت این سگها، دیگه نمی تونیم از پارک ها لذت ببریم ،همه جای پارک شده اداره و مدفوع این سگ ها.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر بشیری
۲۱:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۲
باسلام واحترام ببخشیدبایدبگویم ماه پاگذاشتیم درمحل زندگی سگهاوحیوانات وقتی جمعیت زیادشودو زمین کافی نبوده ساخت سازهای بدونه برنامه ریزی همانندتحرم هر و واکردرهرشهری نسبت به جمیت آن مانندکشورهای همسای عربستان که یک شهرجدید اول امکانات رفاهی وزیرساختها ازجاده بیمارستان پارکهای تفریحی و وواینجا هم به صورت صحیح عمل میشود امرچیزی بنام سگهای ولگردیا قیرنبود
Iran (Islamic Republic of)
سوسن توسلی پور
۱۷:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سگهای ولگرد کار شهرداری یا عقیم کنم زاد و ولد نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اینو یکی از نزدیکام میگفتن دوستی دارند که کارش اینه بره گوشت بخره برای سگهای ولگرد ازشش پزسیده ه ینه شو از کجا میارید گفته بانی داره از خارج یکی پول میفرسته برام گفته فقط فقط برای سگهای ولگرد گوشت بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
لعنت بر سگ باز و سگ پرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
حالا شما تقاضا داره از پول غذای سگها بهت مبلغی بدن؟!!اگه نیازمندی خب تقاضای کمک کن چهارتا تکه اسکلت حسادت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
باسلام ببخشیدما هم بخداشبهاخواب نداریم ازدست این سگهای ولگرد خیلی زیادهستن گله ای میان ممنون میشویم اگرفکربرای این سگهای ولگردبشه باتشکر .کرمانشاه مسکن مهر دولت آباد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
وقتی میری وسط بیابون خونه میگیری ناچاری خودتو با شرایطتت وفق بدی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
شما رفتی محل زندگیشون، اونا باید برن؟
پس دیگه مرگ بر اسرائیل هم نگو
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۴:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
به خلقت خدا تعارض نکن.
Brazil
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چطور میشه قاتلین چون شما شیاطین رو که وقتی به مظلوم ترین مخلوق رحم ندارید برای بقای کثیف خودتون چطور میشه شر شما رو از هستی پاک کرد؟؟؟میشه جواب بدید قاتلین و جانیان همیشه در صحنه ..........روانیانی که از بچگی معلوم نیست زیر دست چه خانواده هایی رشد کردید اگر چه عده زیادی از شما مصرف کننده مواد هم هستید و متوهم وبدون علم....سگها بمیرن تا لجنی مثل شما زنده باشه؟؟؟؟؟ خدایی یه اتم میخواد برای کم کردنتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
وقتی محکم توی دهن کسی زد که از سگ های ولگرد حمایت کورکورانه می کند زد دیگه کسی الکی پا پیش نمی زاره
یه مشت آدم ترسو و لوده مسئول شدن تا با یه آدم کلاس مواجه میشن قافیه را می بازند محکم قانون را اجرا کنید... همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
دهنتو ببند در جایی که شهرداری بودجه ساماندهی سگها رو بالا میکشه اندک نظم و ترتیب و عقیمسازی و واکسیناسیون هم صدقه سری حامیها داره انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ما از ترس سگ های ولگرد جرات بیرون رفتن از خانه را نداریم..ای کاش فکری به حال این معضل وحشتناک میشد...در تمام نقاط ایران سگ ها در حال تکثیر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
جات تو خونه امنه؟ بادیگاردم اگه میخوای بیام ازت محافظت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
شهرک آرین شیراز گله گله حرکت میکنند عین گله گوسفند صبح گاه می بینی یه گله مثل گله گوسفند دارن حرکت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
آقا یه لحظه نمیشه این روشنفکرا ظاهرا حامی محیط زیست چراغشون رو خاموش کنن کور شدیم انقدر نور زیاده.
Poland
سعیدی
۱۷:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خدایا سیل بلا بفرست تا نسل انسان بی رحم و بی دین منقرض بشه، تا هم حیوانات و هم انسانهای واقعی نفس بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
کورش کبیر
۱۵:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اون مغز فندقی که میگه سگهای هارو نکشن، چرا با کشتن گاوا و گوسفندا مشکلی نداره و هر روز چندتا استوری از غذاهایی میذاره که از گوشت همین حیوونا کوفت میکنه؟ بعضی از ادما چقدر احمقن
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۹:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هر جفتشونو نباید کشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر از تهران
۱۵:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
زمان رژیم قبل هم سگهای ولگرد یا حتی خانگی که خطرناک بودند باسم کشته میشدند خیلی سخت جان میدادند من خودم شاهد بودم در بهداشت یک خارجی سرپرست سگ کشها بود
باید یا عقیم بشوند یا کشته شوند چون تکثیر آنها زیاد است آفت هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
Daniyal
۱۸:۴۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
عقیم سازی در دراز مدت جوابگو است،سگ را عقیم کردی،خوی وحشی آن را که تا زنده است می تواند در محیط زیست به هر موجودی آسیب بزند را چیکار می توانیم بکنیم،بهترین راه کشتن بی درد است یا اینکه اگر هم عقیم سازی شدند بستری تحت کنترل برایشان فراهم شود تا از آن محیط نتوانند خارج بشوند تا به مرگ طبیعی بمیرند،آنهایی هم که مدافع این حیوانات هستند را باید وادار کرد تا از این حیوانات عقیم شده ی تیز دندان در اتاق خواب خود مراقبت کنند،تا به دیگران هم نگویند روانی در حالی که خودشان روانی اند که اگر نبودند قبل از اینکه دلشان برای سگ وحشی بسوزد دلشان برای قربانیان گازگرفتگی این حیوانات می سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
عقیم سازی خوی وحشی رو هم از بین میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۲
عقیم سازی سگها و رهاسازی آنها در سطح شهردردی را دوا نمیکنه،میبایست جمع آوری شوند،چون آسایش مردم را سلب نموده اند.
France
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۲
در حالي كه شما مشغول بحث و جدل در تايين سرنوشت سگ هاي ولگرد هستيد انها فعالانه مشغول جفت گيري و زاد و ولد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اینها همه حرف هست . حقوق ماهیانه به من بدهند نسل این سگها را نابود میکنم و اگر زنده بخواهید آنها را زنده می گیرم و تحویل می دهم. البته زنده آنها دوباره رها می شود و کاری بیهوده است. نمیشود به مردم گفت به جانوران غذا ندهند ولب می توان آنها را جمع آوری کرد و منهدم کرد.البته سگهایی که در مناطق مسکونی سرگردان هستند.
مردعمل هستید بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
حقوق ماهیانه به من بدن با اختیار و بدون پیگرد قانونی تا نسل تمام حیوان ستیزان حیوان آزارها و حیوان کشان را از ایران کم کنم موجودات خطرناکی به نام انسان که دم از کشتار حیوانات بی پناه و سم دادن و گلوله و تزریق اسید و آتش میزنند. باید زودتر از دست این شیطان صفتان خلاص شویم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
دوستان گرامی بخوانید و منتشر نمایید

یکی از آشنایان بعد از اثاث کشی به یک واحد در کرج ، بعد از گذشت نزدیک به یک الی دو ماه متوجه حضور حشراتی داخل منزل شدند و با پیگیری معلوم شد کنه است و احتمالا از نوع خطرناک . بعدا از همسایگان شنیدند که نفر قبلی داخل خانه سگ داشته است.
بعد یادشون افتاده روز اول که امده بودند ، دختر خانواده متوجه له شده یکی از این کنه ها روی دیوار شده بود ولی فکر کرده سوسک هست و تمیز کرده و ضدعفونی کرده آن تکه دیوار رو

"" یکی از راه های انتقال "" این است که کنه ها بیرون از منزل به موی حیوان چسبیده و وارد خانه ها میشوند و حسابی تکثیر میشوند.

حالا چندمیلیون هزینه سم پاشی ، آلودگی همه چیز با سم ، چند روز دور ماندن از خانه ، بعد شستن فرشها و مبل ها و وسایل و لوازم آشپزخانه و کابینت ها و و و و به خاطر سم .. خلاصه دردسر ... حالا اگر صد در صد از بین بروند
حالا اگر به خانه سایر همسایگان و اقوام منتقل نشده باشد انشالله

همه به کنار ، خدایی نکرده باعث انتقال بیماری نشود انشالله(بیماری های کنه را در گوگل ببینید)
حالا اینا قابل دیدن بودن ،ممکنه جانورهای ریزتر و حتی عامل میکروبی هم در خانه باشد خدایی نکرده


مالکین ، مدیران ساختمان ها ، مردم و و و خیلی مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۳:۵۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سگهای ولگرد دمار همه رو در آوردن تهران و شهرستان و روستا هم نداره ،واقعا کلافه کننده هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
از شهرداریها بخواهید با اختیارات فراوان آنها را جمع آوری کنند
۱۲