رئیس اتاق اصناف شهرکرد گفت: تمامی واحد‌های صنفی این شهرستان موظف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردم هستند.

محمود حبیبیان در نشست کارگروه حجاب و عفاف که در محل سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: از شهرداری شهرکرد درخواست می‌شود که به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب چند باب مغازه در اختیار واحد‌های تولیدی این شهرستان قرار دهد تا پوشاک ایرانی_ اسلامی در آن‌ها برای عموم مردم به فروش برسد.

وی افزود: با توجه به جلسات متعددی که با اتحادیه‌های صنفی پوشاک، عکاسان، رستوران‌داران، اغذیه داران، لوازم آرایشی و بهداشتی و... برگزار شد تمامی فروشندگان موظف شدند که فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهند و نسبت به تذکر زبانی به مراجعه کنندگان اقدام نمایند.

حبیبیان اضافه کرد: تصاویر آموزشی، پوستر، بنر و. مرتبط با عفاف و حجاب در ورودی تمامی فروشگاه ها، پاساژ‌ها و واحد‌های صنفی نصب می‌شود.

وی با اشاره به دریافت اخباری مبنی بر انتشار تصاویر نامناسب تبلیغاتی در برخی از صفحات مجازی آرایشگاه‌های زنانه، گفت: از طریق هماهنگی با پلیس فتای استان اقدامات لازم در خصوص پیگیری‌های آن صفحات صورت گرفت و تذکر‌ها به صاحبان صفحات مجازی داده شد.


بیشتر بخوانید


حبیبیان اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی همراهی همه جانبه خود را با آمران امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند و اتاق اصناف نیز نسبت به شبکه سازی برای گذراندن دوره‌های آموزشی صنوف در این خصوص اقدام می‌کند.

بوستان بانوان شهرکرد به مجتمع فرهنگی ورزشی تبدیل شود 

محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به علت بی‌توجی برخی از بانوان به فرهنگ عفاف و حجاب و تضعیف بنیان‌های خانواده از هر دو ازدواج ثبت شده در کشور ۱ ازدواج منجر به طلاق می‌شود، گفت: امسال در چهارمحال و بختیاری از هر پنج ازدواج یک ازدواج به جدایی منجر شده است.

وی نقش اصناف و بازاریان را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ضروری دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود اتاق اصناف با همکاری شهرداری شهرکرد بوستان بانوان را به مجتمع فرهنگی، ورزشی، تفریحی برای این قشر مبدل سازد و با ایجاد شرایط جدید مانند صدور کارت عضویت با قابلیت شارژ ماهانه یا سالانه حق عضویت اقدام نمایند؛ واحد‌های صنفی نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و پوشاک ایرانی اسلامی خود را در بوستان بانوان شهرکرد به فروش برسانند.

موسوی اضافه کرد: به منظور تقدیر از واحد‌های صنفی برتر در حوزه عفاف و حجاب از هر اتحادیه ۲۰ نفر معرفی شود تا در آیینی از آنان تجلیل شود.

اعطای تسهیلات به واحد‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری 

شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای اقامه نماز جماعت در مجتمع‌های فرهنگی و تجاری استان اندیشیده شود.

وی افزود: تولیدات رسانه‌ای گوناگون با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با همکاری اتاق اصناف، واحد‌های صنفی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تولید شود و به صورت حداکثری در فضای مجازی انتشار یابد.

خواجوی اضافه کرد: به زودی با برنامه ریزی‌های مورد نیاز، وام و تسهیلات به واحد‌های صنفی و تولیدی اعطا خواهد شد.

ایجاد شهرک ویژه پوشاک در چهارمحال و بختیاری 

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان این ظرفیت وجود دارد که شهرک ویژه پوشاک مد و لباس ایرانی اسلامی ایجاد و راه اندازی شود به همین منظور اتحادیه‌های صنفی مورد نظر به این اداره کل مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

وی با اشاره به نظارت بر موسسات فرهنگی هنری زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: به آن دسته اندکی از کلاس‌های موسیقی که نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بی‌توجه بودند اخطار دریافت کردند.

گفتنی است؛ نشست کارگروه عفاف و حجاب با محوریت بررسی راه‌های پیشگیری از بدحجابی، شل حجابی و بی حجابی و نقش اصناف و بازاریان در ترویج فرهنگ عمومی حجاب و عفاف با حضور محمود حبیبیان رئیس اتاق اصناف شهرستان شهرکرد، رئیس اتحادیه‌های صنفی، شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری، محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار