رییس مجلس در نامه ای، به همسر شهید باب‌الخانی دربارۀ مطالبۀ تصویب لایحۀ عفاف و حجاب پاسخ داد.

متن پاسخ محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«خواهر گرامی، خانم پناهی
سلام علیکم

سخنان دغدغه‌مندانۀ شما را، که با انگیزه‌های الهی و انقلابی بیان کرده بودید، شنیدم. گرچه من به‌عنوان یک کارگزار جمهوری اسلامی مکلف هستم به تک‌تک مردم ایران پاسخگو باشم، اما برای ما، که شاهد عروج دوستان زیادی از هم‌رزمان خود بوده‌ایم، خانوادۀ شهدا جایگاه متفاوتی دارند. ما در هر شرایطی خود را بدهکار همیشگی خانوادۀ شهدا می‌دانیم و معتقدیم اگر انقلاب اسلامی ایران در برابر همۀ هجمه‌های بیرونی و ناکارآمدی‌های داخلی پاینده و سرافراز به پیش می‌رود، نتیجۀ جهاد فی‌سبیل‌الله شهدا و دعای خانواده‌های آن‌هاست. به همین دلیل، بیان دلسوزانۀ دغدغه‌های شما را فرصتی دیدم که پاسخی به نگرانی خانوادۀ شهدا در موضوع حجاب و عفاف بدهم.

به شما حق می‌دهم که نگران تأخیر در تصویب قانون برای حجاب و عفاف باشید. اما در نظر بگیرید که لایحه فقط یک ماه است که به دست مجلس رسیده است. ساده‌ترین کار برای ما تصویب دوفوریتی و چندروزۀ لایحۀ دولت بود، اما قبول کنید پیرامون لایحه بحث‌هایی جدی و انتقاداتی قابل‌توجه وجود دارد. بی‌توجهی به تقویت بنیان خانواده به‌عنوان منطق اصلی ضرورت حجاب و عفاف، ندیدن علت اصلی وضعیت اسف‌بار موجود یعنی کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در تربیت نسل جوان و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین تردید‌ها دربارهٔ میزان بازدارندگی مؤثر مخصوصاً دربارهٔ سلبریتی‌ها، هنجارشکنان، پیاده‌نظام‌های تابوشکن، مروجین بی‌حجابی در فضای مجازی اشکالاتی بود که در نقد لایحهٔ دولت مطرح می‌شود.

در کنار آن، ایجاد دوقطبی در جامعه، سوءاستفادهٔ دشمن، مجرم‌کردن نوجوانان و جوانانی که –از روی غفلت و ناآگاهی و نه غرض و دشمنی– دچار خطای رفتاری شده‌اند بخشی از نگرانی‌هایی است که در تنظیم قانون باید به آن‌ها توجه شود. این‌ها مواردی است که اگر در قانون به‌صورت کارشناسی تعیین تکلیف نشود، قانونی ناکارآمد تصویب می‌شود و مجلس با رفتاری سیاسی صرفاً توپ بی‌حجابی و بدپوششی را به میدان فراجا انداخته است، بدون اینکه مسئله‌ای را حل کند. مخصوصاً که هم‌اکنون نیز مأمورین فراجا کمبود قانونی برای برخورد با جرم مشهود ندارند؛ بنابراین عجله در تصویب قانون صرفاً برای رفع تکلیف نمی‌توانست وظیفهٔ ما را درقبال این تکلیف الهی رفع کند.

همین‌جا لازم است برای آرامش خاطر شما و مردمی که نگران حفظ بنیان خانوادهٔ خود هستند، اطمینان دهم با برگزاری پرحجم و فوری جلسات کارشناسی در حضور خودم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مرکز پژوهش‌ها، حتی یک روز در تصویب قانون تأخیر نخواهیم داشت و شما به‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود. 

خواهر گرامی‌ام.

به شما اطمینان می‌دهم که من پیروِ همان مرام رهبر انقلاب هستم که بدون ذره‌ای انفعال بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی اعلام کردند و، در کنار آن، دختران کم‌حجاب را مخالف انقلاب و دین نمی‌دانند و حتی به حالات معنوی آن‌ها غبطه می‌خورند. به فضل الهی، قانونی تصویب خواهد شد که با عقلانیت انقلابی این دو رویکرد را، با مصوبات ایجابی مؤثر در کنار برخورد‌های بازدارندهٔ بجا، لحاظ خواهد کرد تا ما شاهد تقویت بنیان خانواده‌های ایرانی باشیم.
 
سلام من را به دیگر خانواده‌های شهدا، مخصوصاً فرزند عزیزتان، برسانید.

والسلام
محمدباقر قالیباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
شهدا و خانواده شهدا و مردم فهیم ایران برخورد جدی با بی حجابی را می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
آقای قالیباف کارکنان سازمان همیاری زنجان الان 9 ماهه از آذر 1401 که حقوقشان پرداخت نشده است و کانون خانواده ها همگی از هم پاشیده. فکری به حال اونها کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۲
بنظرم نظر عموم مردم راه صحیح قانونگذاری است تا نفر بخواهد و قانون تصویب شود اینجا رئیس محترم مجلس جواب مناسبی داده و فرموده کار فرهنگی شود در زمانی زندگی میکنیم که روابط ملتها کاملا نزدیک شده و نمیتوان نادیده گرفت قانون چگونه بوجود میاید با نظر حداکثری مردم و گرنه کشور عقب میماند و از هر طرف کم میاورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
چی می گی بی حجابی عقب به گذشته ی دور است یعنی مثل حیوانات لخت بگردیم که عقب می افتیم از غرب برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
فقط هرکاری می کنید جوانه های فاحشه سالاری که از غرب وغربزده های داخلی پشتیبانی میشود بخشکانید وگر نه دنبال آن سبیلیهای ماهواره ای که لواط دهنده هستند با شلوارک جامعه را کثیف میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
گوش به فرمان اندکی باشید برای نابودی اکثریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
داری حرف مفت می زنی تو شهر ما که فقط چند نفر انگشت شمار بی حجابند که البته همونم نباید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
مرد ها یا خودشان هم دوست دارند همسرشان ویا خواهر و مادرشان بدحجاب باشند ویا دیگه مردها اصلا جرأت نمیکنند به بی حجابی خانواده شان تذکر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام ،ماشاءالله به آقای قالیباف من دعا گوی شما هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
اگر مرد رو حقیر نمی‌کردید و به خاطر یه سری بدهی های واهی بابت مهریه زندان نمی‌کردید ، الآن این مسائل تو دل همون خانواده و با غیرت مردان حل میشد ولی خب کی جرأت اظهار نظر در مورد پوشش حتی همسر و دختر خودش رو داره.
خراب کردید و الآن با هیچ چیز نمی‌تونید جمعش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
دروود بر انسان فهمیده بیش از صد در درصد مشکلات کشور دقیقا از همچنین مواردی اب میخوره ولی کجاست انکه بفهمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
با حرفات موافقم اما نه اونقدر که مثبت بدم چون به نظر من اگه مرد بخواد در هر شرایطی می تونه به خانواده خود امر ونهی کند آن هم با زبان خوش البته اگه مردانگی و غیرت داشته باشه
Germany
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
جناب اقاي قاليباف شما ها بعد از گذشت چهل سال و اندي حكومت اگر به فقر بدبختي گراني, وجود نقاط محروم, مافياي فساد مالي بانكي و خودرو, اقازاده و پارتي بازي هاي تمام نشدني توانستيد خاتمه بدهيد خيلي هنر كرديد ديگه تصويب قانون برای حجاب و عفاف پيشكشتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
از ترکیه و سیسمونی چخبر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
من که چشم آب نمیخوره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام،

کسی که ذره ای در این راه گام برداشته باشد و امر به معروف و نهی از منکر کرده باشد می داند کار آنقدر پیچیده است که جای گلایه از مسوولان و دیگران باقی نمی ماند،

ضرب المثل ایرانی:
بیرون گود نشسته می گوید لنگش کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
گلایه نیست درخواست بجایی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
بعضی ها دیگه بی شرمی رو به حد رسونده اند و با نیم تنه ظاهر می شوند یا آرایش های نازیبا به کار می برند. خواهشاً رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
آقای رییس مجلس چرا طرح شفافیت رو مطالبه نمی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار