قالیباف گفت: از تمامی نخبگان دعوت می‌کنم که دیدگاه‌های خود درباره لایحه حجاب و عفاف را از طریق سامانه جمع‌سپاری به ما ارائه کنند.

چهارمین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های هم اندیشی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان نخبه و صاحب‌نظر حوزه زنان و خانواده و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در این نشست بابیان اینکه موضوع عفاف و حجاب در همه ابعاد و طیف‌های جامعه بدون استثنا اثرگذار است، گفت: لازم است ابعاد مختلف این مساله بررسی و قانونی تدوین شود که به همه ساحت‌های موضوع عفاف و حجاب توجه کند، هم اجرایی باشد و هم نهاد‌های مرتبط با این مقوله را در همه زمینه ها، مسئولیت پذیر کند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از پاییز سال گذشته تاکنون در محافل مختلف، نظرات و دیدگاه‌های نخبگان را شنیده‌ایم و این جلسه در ادامه سلسله نشست‌ها برای واکاوی زوایای مختلف این موضوع و شنیدن تحلیل صاحب‌نظران است. 

وی با تاکید بر لزوم جمع‌سپاری در بررسی موضوعات مهم در مجلس به ویژه درباره لایحه عفاف و حجاب، تصریح کرد: با جمع‌سپاری این موضوع تلاش می‌کنیم دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه شنیده شود تا به یک قانون جامع و موثر برسیم و لذا از همه نخبگان جامعه و مخصوصا صاحب نظرات دعوت می‌کنم که در باره این لایحه دیدگاه‌های خود را از طریق سامانه جمع‌سپاری که روی پایگاه الکترونیکی مجلس در دسترس قرار گرفته است، به ما ارائه کنند.

قالیباف تاکید کرد: لازم است این لایحه در سریع‌ترین زمان ممکن به تصویب برسد، این سامانه طراحی شده تا همه بتوانند دیدگاه‌های خود درباره این لایحه را در زمان کوتاهی به مجلس منتقل کنند.

در این نشست جمعی از بانوان فعال و نخبه حوزه مسائل زنان و خانواده به ارائه دیدگاه‌های خود درباره لایحه تقدیمی دولت و نیز مسائل و ملاحظات مرتبط با آن پرداختند.

«سامانه جمع‌سپاری» برای دریافت دیدگاه‌های صاحب‌نظران درباره این لایحه، در پایگاه الکترونیکی جامع مجلس شورای اسلامی به نشانی parliran.ir در دسترس قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
دیدگاه چیه دیگه؟
جامعه باید برا بی حجاب و بی حجاب بازی هدف مند تا امن بشه
باید سریع و انقلابی جلوی بی‌حجابی گرفته بشه حتی شده به زور
Ireland
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
نخبگان دیدگاههای خودشون رو تو روزنامه ها و سایتا زدن فقط کافیه چشم هاتونو باز کنین و بخونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
قرآن باز هم قرآن از کتاب خدا راهنمایی بخواهید و با بی حجابها برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
برخورد قاطعانه نشود خانواده را ابتدا باختیم و بعد جامعه را همانطور که غربیها باختند قبل از ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
لگد زننده به شفافیت نمیخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
از نخبگان برای برنامه ریزی واداره تخصصی کشور کمک بگیرید مطمئنا مسئله حجاب حل خواهد شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خودشون گفتن نخبه ها نظر بدند در مورد حجاب باز چی رو می پیچونی
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۱۴:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ناشناس محترمی که میگی: هر کسی مسئول پوشش خود می باشد حجاب باید اختیاری و شخصی تلقی شود. چرا دانسته یا ندانسته مغلطه میکنی ، این حرف شما یعنی اجرای قانون جنگل .....و از این جهت مغلطه و ناصحیح است که درست مثل اینکه بگوییم هرکس مسول است هر طورکه میخواهد درجامعه رفتار و زندگی کند ، یکی میخواهد قمه بدست بگیرد و عربده بکشد و کسبه را بترساند و دخلش را بزند ، یک می خواهد با لباس زیر به خیابان بیاید ، یا اصلا لباس نپوشد، در رفتار نیز مانند اینکه هرکسی می خواهد از چراغ قرمز رد شود به کسی ربطی ندارد هر کسی میخواهد اختلاس کند ، رشوه بگیرد ، سرقت کند ، هر جرم اشکاری را مرتکب شود... که این هم از نظر قانون انسانی و اخلاق انسانی ، حتی بدون توجه به هر دین و آئینی،اشتباه و انحراف محض از انسانیت و نظم اجتماعی است . چه برسد به قانون شرع که مخالفت صددرصد با هرج و مرج دارد به عبارت دیگر هرانچه را که عقلسلیم انسانی نمی پسندد، شرع هم ان را رد کرده .. واقعا شماهای که این نظر را لایک کردید ،چند کلاس سواد و اخلاق دارید؟ ضمنا اینجا را با اروپای متمدن و متجدد اما متوحش یکسان نپندارید، عاقبت ان تمدن و تجدد کذایی و کاذب اروپای پیر شیطان زده شده : همجنس بازی، پدوفیلی، انواع انحرافات ورذایل اخلاقی ، و درنتیجه افسردگی و امار زیاد خودکشی و از همه مهمتر خداناباوری و پیروی کورکورانه از هوی و هوس. بگذریم که درهرجامعه ای استثنا هم وجود دارد. وتعدادی انسان و عاقل هم یافت میشود. باشگاه محترم خبرنگاران نظرم را منعکس کنیدو از چیزی واهمه نکنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
چرا سفسطه میکنی یعنی کسی که بخواد پوشش اختیاری داشته باشه از قانون جنگل پیروی کرده یعنی همه دنیا قانون جنگل رو دارن اجرا میکنن که پوشش اختیاری دارن مغزتون انگار فقط تا همین حد قد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
تا قبل از روی کار آمدن حسن روحانی ، تعداد شاغلان خانم انگشت شمار بود ولی بعد از ریاست جمهوری حسن روحانی تعداد خانم های شاغل در بخش دولتی و خصوصی به طور بی سابقه ای افزایش یافته و همين موجب بیکار شدن آقایانی شده که سرپرست خانوار هستند . شاغل بودن خانم ها واسه دولت، هنر نیست که مدام نرخ بیکاری زن ها را اعلام می‌کند. خانم شاغل احساس توقع بالا می‌کند و دیگر با درآمد شوهرش حاضر به زندگی نیست و همين عامل طلاق و بدبختی می‌شود. دیروز برای انجام کاری به بیمه آتیه سازان حافظ مراجعه کردم و متاسفانه فقط کارمند زن دیدم و اصلا کارمند آقا ندیدم . این مایه نکبت و بدبختی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
حسن روحانی یکی از عوامل نفوذ در ایران بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
تا بدترش نکردید بی خیال بشید. دقیقا قبل از مهسا امینی و گشت های ارشادی که راه انداخته بودید هیچ مشکلی نبود و مثل امروز بی حجاب و بدون روسری نمیدیدیم تو خیابون اما الان به لطف سخت گیریهای بی مورد و بی برنامه مسوولان ذی ربط بدون روسری هم داریم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
نخبه تر از قرآن هم مگه داریم که حدود الهی، از جمله حجاب را متذکر و مورد تاکید قرار داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
کدام دیدگاه از قرآن بالاتر است در قرآن گفته شده پوشش از نا محرم واجب است به نظر من برای بی حجابها قانونهای سخت وضع کنید جریمه زیاد و نادیده گرفتن بی حجاب در اجتماع و بی کاری تا نتیجه گستاخی و دهن کجی به دین را بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
معیشت مردمو درست کنین حجاب هم درست میشه احتیاج به نخبگان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اول بانک های ربا خوار و تورم زا رو جمع کنید که ایران رو نابود کردن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
فقط حجاب کامل کشور شیعه اسلام هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
باید در مسائل اقتصادی از نخبگان استفاده کرد مسائل اقتصادی یکی از مشکلات مرتبط با حجاب و عفاف است مردم قدرت خرید لباس ئ پوش مناسب را هم ندارند آنهایی که بیشتر حجاب را رعایت میکنند از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند باید مسئله اصلی که مربوط به طراحی لباس را از این وضعیت ولنگاری در اورد و به حوزه دوخت پوشاک متنوع وشاد و دارای پوشش مناسب فکر جدی کرد. ومشکل اساسی تجدید نظر جدی در حوزه فرهنگ و مروجین دینی است که باید روش کار و نحوه ترویج دین را تغییر و راهکار مناسب با زمان فعلی پیدا کنند و خودشان هم عملگرا باشند . هر کسی اجازه سخنرانی و ترویج دین را نداشته باشد تا به حد مجاز توانایی علمی برسد و مجوز دریافت کند.و کادر مجرب نهی از منکر و امر به معروف و روانشناسان مجرب ومروجین دینی برای انجام راهنمائیهای دینی مهیا شود تا هر کس و بدون تجربه اقدام نکند و این گروه در نهادها و سازمانها هم مستقر شوند و دارای ستاد مشترک باشند. و افراد عملگرا و سالمی که خود الگو باشند و نه سخنران.تا کسانکیه توسط نیروی انتظامی به دلیل عدم رعایت حجاب دستگیر می شوند به این محلها معرفی شوند و از قوه قهریه یه بسیار کم استفاده شود. به مشکل اقتصادی ملت بصورت ویژه نگاه شود و ازدواج آسان و مسکن جوانان باید حد شده تا حجاب و عفاف به راحتی حل شود.با الزام و اجبار مسئله حجاب حل نمی شود و ماندگار نیست. باید مسئولینی که در بین مردم شناخته شده هستند از اظهار نظرهای غیر قانونی جلو گیری و کسانیکه خارج از قانین ستاد امر به معروف و قوانی کشور تخطی میکند بصورت جد برخورد شود حا لا هر کس که می خواهد باشد همه در برابر قانون یکسانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
عزیزم تا حالا در چه موردی با نخبه ها مشورت کردید که این دومیش باشه؟ حالا که توی این مساله ای که به سادگی میشد با فرهنگسازی نهادینه بشه و قانون هم ضمانت اجراییش رو بعهده بگیره به خاطر تصمیمات غلط که نه پایه قانونی داشت نه شرعی نه اخلاقی و نه منطقی گیر کردین رفتید سراغ نخبه ها؟ نخبه ای هم مگه مونده؟ بهترین راهکارها در شرع مقدس اسلام به صراحت گفته شده منتهی کو عامل بهش؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اقتصاد مرغ گوشت مسکن خودرو دارو و هزاران چیز دیگر رو بسپارید به نخبه
اگر مسولی به فکر ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۲:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
نخبگان را در اصلاح وضع اقتصادی کشور به کار بگیرید . رانتها را قطع کنید. عدالت در حقوقها را بر قرار کنید. وضع مسکن و اشتغال را درست کنید. در این صورت ، ۹۰ درصد مشکل حجاب و عفاف حل خواهد شد. انوقت میتوانید با آن ۱۰ درصد باقی مانده که از این ده درصد هم شاید نیمی از،آن از روی غفلت باشد برخورد و جلوگیری کنید.
تا مسائل فوق الذکر حل نشود ،محال است مشکل حجاب و عفاف حل شود. اما اگر هدف سرگرم کردن ذهن جامعه باشد ،آن بحث دیگری است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
بعضی ها اینقدر شرم آور ظاهر می شوند که چشم ها هم تحمل دیدن اون رو ندارند
با این اوباش برخورد جدی شود چه زن و چه مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خب فیش حقوقی نجومی تون هم که به رویت ملت رسید
حالا دیگه فکر نکنم دغدغه اینو داشته باشی که وقتی یخچالتو باز کردی چیزی توش نباشه که به نوه هاتون بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
کاش یک صدم از دغدغتون هم معیشت مردم بود برین بابا به شما چه کی چی میپوشه کشورهای مهد اسلام هم نگاه کنی پوشش اختیاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
در عربستان هم پوشش اختیاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ما به کشورهای دیگر چه کار داریم شاید تظاهر به اسلام می کنند ما باید کلاه خود را سفت بچسبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اشتباه نثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
فکر نمیکنید نخبگان اگه نمایندگی و ... رو بتونن داشته باشن بهتر میتونن کمک کنن تا پیشنهاد دادن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چقدر هم شما تو زمینه های مختلف نظر نخبگان رو گوش میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چگونه و چه چیزی خوردن و چه چیزی پوشیدن ربطی به کسی ندارد . مردم حداقل باید اختیار پوشش و خوراک خود را داشته باشند. به هیچ کس مربوط نیست ملت چه سبک زندگی داشته باشند. انسان موجودی آزاد و دارای تفکر و نیاز به قیم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
در محیط خانه هر کار دوست داشتی بکن و با هر کس که خواستی برو وبیا اما در جامعه اجازه نداری بی بندوباری کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
با این تفکری که تو داری , پس هر کسی حق داره وارد خونه و حریم تو بشه و هر کاری خواست با تو و خانواده ات بکنه و تو هم هیچ حق اعتراض نداری .... اگه اینطوری شد , غلط میکنی گلایه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اول وضعیت اقتصادی جامعه.برپایی عدالت درهمه زمینه هاازجرایم گرفته تاحقوق......جوانان هوش بالایی دارنددلایا حجاب افرادباهوش برای باهوشان بیان کنند.....برخی دلایل بچه‌گانه هست وجوانان نمی پذیرند حقیقت مثالهابروزنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
در هر کشوری قانونی دارد درکشور ایران عزیز هم باید حجاب اسلامی رعایت شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سلام ما را یاد تغییر حکمرانی و دیگر وعده هایتان زمان اعتراضات انداختی آقای قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چه دیدگاهی شمابایدباهاشون بشدت برخوردمیکردیدکه نکردیداونادارن مرتکب جرم وحرام شرعی اون هم بدترین حرام شرعی میشن وشماکاری به کارشون ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
حرام شرعی ربا که هم در کتاب و هم احادیث امده در بانکها و تمام ارکان دولت داره انجام میشه حالا شیخ بزرگوار چرا حجاب که مورد پسند شماست حرام شرعی شده ،،،اختیار دار مردم نباشید و فقط امنیت اقتصادی و جانی مردم رو حفظ کنید الباقیش رو مردم درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
دزدی اختلاس سفره مردم رو کوچک کردن حرام نیست
Japan
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
هر کسی مسئول پوشش خود می باشد حجاب باید اختیاری و شخصی تلقی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
دقیقا همینه ولی دولت ایران دشمن شادی ونشاط و آزادی های مشروع مردم ایران است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
دولت اسلامی دین کشورمون اسلام اون وقت بی حجابی در مکانهای عمومی را کجای دلمون بذاریم تو بی حجاب ومزدور منافقینی
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سلام دوست عزیز
حرف شما کاملاً بی معنی است با یک مثال بهتون ثابت می کنم
شما میگید حجاب اختیاری است خب فرض کن شما سوار یک وسیله نقلیه هستین یک نفر گرمش هست و از روی اختیار درب ماشین رو در حالتی که ماشین با سرعت در جاده در حال حرکت هست باز میکنه و سر اولین پیچ به شما و خودش ضربه میزنه و همگی پرت میشین بیرون از ماشین و...و شما بر اساس این استدلالی که دارین نباید مقصر زخمی شدن خودتون رو اون شخص بدونید
دوست من حجاب مرد و زن ندارد و چون در جامعه شما می خواهید فعالیت داشته باشید باید یکسری از مسائل که مربوط به حجاب است و مربوط به بعد اجتماعی آن می شود باید رعایت شود هم از طرف مرد و هم از طرف زن.
چرا بر حجاب داشتن زن تاکید میشود؟ چون زن دارای لطافت های ظاهری و باطنی بسیار بالاتری نسبت به مرد هست بنابراین برای اینکه بتواند در اجتماع حضور فعال و موثری داشته باشد و بتواند توانایی های دیگر خود را شکوفا کند حجاب واجب شده است دین اسلام دین کاملی است لطفاً تحقیق بیشتری کن هم در فلسفه غرب و هم دین اسلام.
Germany
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
یک مرد دوست دارد سیبل داشته باشد دیگری مرد نه
برای همین باید اختیاری باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
بهترین راهکار جدایی دین از سیاست و جلوگیری از دخالت های دولت در فرهنگ و سبک زندگی مردم است . هیچ دولتی نتوانسته در مسائل شخصی و اعتقادی مردم دخالت یا اعمال نفوذ کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
بهتره به فکر گرانی مرغ باشید که از ۸۵ هزار تومن تا ۹۵ هزار تومن افزایش یافته . وقت مجلس را به رفع مشکلات معیشتی مردم اختصاص دهید
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۹:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
حجاب مانند دیگر کشورهای اسلامی دیده شود
آخرین اخبار