مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع) گفت: جشن بزرگ هم‌عهدی با غدیر در اصفهان با برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع)  با اشاره به جشن بزرگ هم‌عهدی با غدیر گفت: این رویداد از چهارشنبه چهاردهم تیرماه آغاز و تا روز جمعه شانزدهم تیر  ادامه دارد.

روح‌الله حسینی  افزود:جشن بزرگ هم‌عهدی با غدیر در میدان امام حسین (ع)  اصفهان ابتدای ورودی چهارباغ برگزار می‌شود که هر شب با پخش ۴۰ هزار لیوان شربت از شرکت‌کنندگان پذیرایی خواهد شد.

او افزود: در این برنامه غرفه مفصل کودکان ایجاد می‌شود تا آنان با انواع و اقسام روش‌ها با عید سعید غدیر و امام علی (ع) آشنا و ارتباط برقرار کنند.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع)  افزود:اولین بخش این برنامه اجرای نقاشی با محتوای نهج البلاغه است که کودکان با موضوعاتی، چون دوست‌یابی، دوست خوب و از دست ندادن فرصت‌ها در زندگی آشنا می‌شوند به‌طوری‌که نقاشی‌هایی در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، تا رنگ‌آمیزی کرده و با محتوای آن آشنا شوند.

حسینی ادامه داد: در این غرفه بنری کاملاً متناسب با شرایط کودکان نصب و جمله‌ای در خصوص ارتباط امام علی (ع) با کودکان بر روی آن نوشته می‌شود.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع) اضافه کرد: همچنین یک مربی قصه‌گویی در غرفه کودکان مستقر است که از کتاب داستان مربوط به غدیر، قصه‌های غدیری به زبان کودکانه بیان می‌کند تا در ذهن کودکان موضوع غدیر باقی بماند.

وی ادامه داد: در بخش دیگر غرفه، کودکان با خمیربازی آدمک‌هایی درست می‌کنند و روی صورتک‌های پسر و دختر که در اختیار آن‌ها متناسب بااینکه دختر یا پسر هستند قرار می‌گیرد تا صورتک‌ها روی خمیربازی قرار داده شوند و با آن کاردستی درست کنند. همچنین کاردستی نمادین روز غدیر و بالا گرفتن دست حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) توسط حضرت رسول (ص) وجود دارد که کودکان روی فومی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود توسط خلال‌دندان آدمک‌هایی که مرتبط با موضوع غدیر درست کرده‌اند روی آن نصب کنند.

او با اشاره به برنامه‌های حوزه نوجوانان گفت: در این رویداد برنامه‌ای را نیز برای مخاطبین نوجوانان خواهیم داشت که شامل دو بخش دختر و پسر کاملاً مجزا هستند. در حوزه دختران بازی فکری مربوط به چیدمان غدیر در قالب مسابقه برنامه‌ریزی‌شده تا با یک سری مفاهیم بیشتر آشنا شوند و در پایان هدایایی به آن‌ها اهدا می‌شود.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع) افزود: در بخش پسران نیز چند بازی اجرا خواهد شد که برنامه دیوار آزاد یکی از این مراحل است که در این بخش در مورد اینکه غدیر آیا واقعه تاریخی بوده و یا مربوط فقط به گذشته است بحث می‌شود و یا اینکه موضوع غدیر در حال حاضر مورداستفاده جامعه هست.

او  ادامه داد: در این خصوص دوتخته وایت برد طراحی‌شده و دو نفر موافق و مخالف، صحبت‌های خود را بر روی آن ثبت می‌کنند و در ادامه این برنامه بخش مشاوره را نیز خواهیم داشت به‌طوری‌که دو نفر مشاور حضور دارند که سوالات و ابهامات در این رابطه را دوستانی به نوجوانان پاسخ می‌دهند.

حسینی افزود: بعد از دیوار آزاد در این تایم موضوع عهد بستن با امیرالمؤمنین (ع) را خواهیم داشت که افراد عهد می‌بندند با حضرت امیر تا سال آینده گزاره‌ها و اقدامات مناسبی را در زندگی انجام دهند و سرلوحه کار خود قرار دهند.

او ادامه داد: این رویداد از ساعت ۲۰ با صلوات خاصه امام رضا (ع) برنامه ادامه پیدا می‌کند و درنهایت پخش کلیپ جنگ شادی و سرود‌هایی آماده‌شده که تا ساعت ۲۲ شب اجرا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.