ذوالفقارزاده گفت: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه برای راه اندازی ایده خانه خلاق انتخاب شده است.

محمد مهدی ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به این که یکی از ۵ اولویت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بحث فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی است گفت: امروزه این موضوع یکی از ضرورت‌های جدی آموزش عالی محسوب می‌شود چرا که فرآیند نیروی انسانی در مجموعه‌های آموزشی شکل می‌گیرد.

 وی ادامه داد: نوآوری اجتماعی و فرهنگ نوآوری در قشر جوان دانشجو باید تقویت شود چرا که هر کجا از ظرفیت خلاقیت و بنیه جوانان بهره برداری شده، الگو‌های موفقی شکل گرفته است.

وی آسیب‌های اجتماعی را یکی از موضوعات مهم و کلیدی کشور دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت جامعه دانشگاهی باید در این زمینه فعال شود تا زمینه‌ای شکل گیرد تا ایده‌های نوآورانه آن‌ها به نیاز‌ها و مسائل کشور متصل شود.

ذوالفقارزاده در ادامه، ضمن تشکر از حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و تلاش همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه برای راه اندازی ایده خانه خلاق انتخاب شده است که امیدواریم نتایج موثری توسط این مجموعه کسب شود و این ایده با کمک همه دستگاه‌های مسئول به سایر دانشگاه‌ها تسری یابد.

 مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه­ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود، خانه خلاق دانشجویی را بستری برای کنش گری همه گروه‌های دانشجویی اعم از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی دانشجویی و تشکل‌های اسلامی دانست و افزود: از همه گروه‌ها و هسته‌های علمی و فعال دعوت می‌ کنیم تا با درک مسئولیت اجتماعی نهاد علم، زمینه شکل گیری، شبکه سازی و فعال سازی خانه خلاق دانشجویی یاریگران زندگی را فراهم کنند.

محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موارد مخدر نیز در این مراسم در سخنانی در این: پدیده اعتیاد یکی از اولویت‌دارترین آسیب‌های اجتماعی است چرا که حلقه وصل و نقطه تقاطع دیگر آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی بنیاد خانواده و بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

 وی افزود: اعتیاد یک مسئله چند بَعدی است که ایجاب می‌کند همه دستگاه‌هایی که در مبارزه با اعتیاد فعالیت می‌کنند، برنامه مشخصی را تعریف کنند و ما از دانشگاه‌ها انتظار داریم به دلیل انباشت منابع انسانی و تجربه‌های ارزشمند در امر پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد موثر واقع شوند.

عسکری با تاکید بر این که دانشجویان در قالب گروه‌های دانشجویی به عنوان دستیار دولت می‌توانند به نظام حکمرانی کمک کنند تا تصمیمات بهتری اتخاذ شود، خاطر نشان کرد: خانه خلاق دانشجویی یاریگران زندگی که به همت دانشجویان فعال و ارزشمند فعالیت خواهد کرد و مشارکت آن‌ها در این زمینه قابل تأکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار