سرپرست فرمانداری اهواز گفت: مشکل تامین آب مورد نیاز برای آشامیدن، احشام و کشاورزان در بخش مرکزی شهرستان اهواز با جدیت در حال پیگیری است و به زودی رفع می‌شود.

سید احمد موالی زاده گفت: پیگیری تامین آب آشامیدنی سالم و آب برای احشام در اولویت دستگاه‌های مربوطه است و حق کشت برای کشاورزان این منطقه محفوظ است.

او می‌گوید: به جز شلتوک، کشت محصولات کشاورزی در بخش مرکزی اهواز ممنوع نیست، کشت شلتوک به دلیل شرایط نامناسب آب در حوضه آبریز کرخه ممنوع است، البته کشت تابستانه حق مردم است و از کشاورزان در این بخش حمایت‌های لازم انجام می‌شود، ضمن اینکه برای کشت پاییزه مشکلی نداریم.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: پنج هزار هکتار زمین برای کشت تابستانه در حوضه کرخه در نظر گرفته شده و دستگاه‌های مربوطه دقت نظر لازم را در این حوزه داشته باشند.

او گفت: نیاز است آب‌بهای کشاورزان در اهواز دوباره به‌صورت کارشناسی بررسی شود تا حق مردم ضایع نشود، باید بر اساس استاندارد‌هایی که از کشاورزان هزینه دریافت می‌شود، آب برای آبیاری تامین شود.

موالی زاده می‌گوید: آب‌بها مطالبه مهم مردم است و باید رسیدگی شود، رسیدگی و توجه به مردم از وظایف اولیه مردم است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

برچسب ها: تامین آب ، آب کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.