مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: عقد قرارداد آب محصول راهبردی گندم در اراضی زراعی منطقه شمال استان آغاز شد.

محمدرضا سپهری مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به آغاز عقد قرارداد آب گندم در شبکه‌های آبیاری استان گفت: علاوه بر گندم، تعرفه آب بهای جو و کشت‌های زیر پلاستیکی نیز از سوی سازمان آب و برق خوزستان ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند جهت عقد قرارداد این محصولات اقدام کنند، افزود: علیرغم بارش‌های اخیر و بی نیازی مزارع از آب، کشاورزان باید به دلیل جلوگیری از ازدحام در روز‌های پیک قرارداد و رعایت شیوه نامه بهداشتی، از هم اکنون نسبت به عقد قرارداد تامین آب محصول خود اقدام نمایند.

سپهری با اشاره به ادامه عقد قرارداد سایر محصولات زمستانه و پاییزه بیان داشت: از ابتدای شهریور ماه امسال تاکنون، عقد قرارداد آب بیش از ۱۸ هزار و ۷۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در امور مشترکین شرکت به ثبت رسیده است.

مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان تصریح کرد: در منطقه شمال خوزستان در فصل زمستان و پاییز انواع محصولات زراعی با بهره گیری از کانال‌های مدرن آبیاری کشت می‌شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، کلزا، صیفی جات، سبزیجات و چغندرقند قابل توجه است.

شرکت بهره برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک مدیریت تامین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.