مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۷۰ درصد امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان اجرای طرح نشاط معنوی هستند.

اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی در بیش از ۷۰ درصد بقاع متبرکه البرزحجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی با بیان اینکه اوقات فراغت برای تمام اقشار و گروه های سنی جامعه همچون کودکان، نوجوانان، جوانان و زنان و مردان و بانوان خانه دار و شاغل اختصاص دارد، افزود: طرح تابستانه نشاط معنوی باموضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی توسط مراکز افق امامزادگان و در بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی یکی از مهمترین برنامه ها در طرح نشاط معنوی را با موضوع فضای مجازی دانست و اظهار کرد: این روزها فضای مجازی و بازی های رایانه های به شدت نسل جوان ما را خود مشغول کرده که اگر مدیریت نشود به شدت مخرب و خطرناک است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: اوقات فراغت برای تمام اقشار جامعه همچون بانوان و مادران خانه دار در بخش عمومی و تخصصی وجود دارد که بخش عمومی اجرای برنامه های همیشگی در بقاع متبرکه و ایجاد فضای حضور خانواده ها در بقاع متبرکه و استفاده از برنامه های مذهبی، فرهنگی، قرآنی و اجتماعی است.

دشتکی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در طرح تابستانه نشاط معنوی تا ۱۴ تیرماه فرصت ثبت نام دارند، افزود: این طرح در آستانه عید سعید غدیر خم از روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه در بقاع متبرکه البرز آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد یافت.

وی یکی از برنامه ها در این طرح را با توجه به نزدیک بودن ماه محرم، تشکیل هیات جوانان و نوجوانان دانست و گفت: برخی از هیئات تشکیل و یا تشکیل می شود که در این طرح تربیتی مربی و مبلغ به صورت چهره به چهره آموزش ها را به مخاطب ارایه می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برگزاری کلاس های معارف، روخوانی، روانخوانی، آداب اجتماعی، شناخت فضای مجازی و سواد رسانه و همچنین آداب هیات داری و توانمندسازی نوجوانان و جوانان با ایجاد انگیزه برگزاری هیات و برپایی خیمه عزا و تهیه اطعام را از دیگر برنامه های طرح نشاط معنوی عنوان کرد.

وی یکی دیگر از این برنامه ها را «طرح من قرآن را دوست دارم» دانست که با محوریت آستان قدس رضوی در بقاع متبرکه برگزار می شود ضمن اینکه آموزش های ورزشی شنا، فوتبال، والیبال و هنرهای رزمی و آمادگی جسمانی نیز برگزار می شود.

دشتکی افزود:‌همچنین آموزش های مهارت های ۱۰ گانه زندگی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و آموزش های فنی هنری مهارتی توسط اساتید فنی و حرفه ای در دو موضوع ویژه دختران و پسران به صورت جداگانه برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.