شناسایی پیشکسوتان و نخبگان موسیقی اقوام

نخبگان موسیقی اقوام در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شناسایی می‌شوند.

محمدعلی مراتی دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت‌ها و نخبگان موسیقی در کشور گفت: در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، نخبگان موسیقی اقوام شناسایی می‌شود.

وی افزود: مرحله منطقه‌ای این جشنواره از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ با هدف تعالی و بهینه‌تر شدن و همچنین استفاده از ظرفیت سایر استان‌ها و فراگیری آن در پنج منطقه آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


مراتی اضافه کرد: منطقه دوم این جشنواره در چهارمحال و بختیاری و با حضور هنرمندان استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان در فرهنگسرای شهرکرد در حال اجراست.

وی اظهار داشت: جشنواره امسال در یک گستره ملی به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی اجرا می‌شود.

مراتی ادامه داد: انتخاب بزرگان و پیشکسوتان موسیقی در مناطق مختلف یکی از برنامه‌های این جشنواره است که این افراد از طریق فراخوان اعلام شده، شناسایی شدند که برخی از این بزرگان در مناطق مختلف به دلیل کهولت سن در جشنواره حاضر نمی‌شوند.
وی به حضور پنج نخبه موسیقی اقوام در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت این نخبگان موسیقی برای توسعه برنامه‌های موسیقی اثرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.