اجرا‌های شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۰ تیرماه تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن بزرگ فرهنگسرای ارشاد شهرکرد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

غلامشاه قنبری (نی و آواز - چهارمحال و بختیاری)، کوروش اسدپور (شاهنامه‌خوانی - چهارمحال و بختیاری)، مجید پاکدل و عبدالرحیم کرمی (نی‌جفتی و شروه‌خوانی - بوشهر) و ناخدا ستوده (چاووشی‌خوانی - بوشهر) در نخستین شب و در ۱۰ تیرماه روی صحنه خواهند رفت.

نصرت و علی چراغی (کرنا و دهل _ بوشهر)، بهرام مهربخش (نی‌انبان- خوزستان)، عبدقلی شهبازی و روزه عباسی (نی و آواز - اصفهان) و باسم حمادی (ریف؛ موسیقی روستایی اعراب خوزستان) در دومین شب از جشنواره در ۱۱ تیرماه اجرا خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


رشید شعبانیان و کیانوش گودرزی (کرنا و نقاره - خوزستان)، سهراب شفیعی و ایرج موسویان (آواز‌های محلی - کهگیلویه و بویراحمد) و حسینعلی سعادتی‌راد (کرنا و دهل - فارس) ۱۲ تیرماه و در سومین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران روی صحنه خواهند رفت.

همچنین بخش پژوهش، هر روز از ساعت ۱۰ طبق روال هر ساله جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار و با موضوع‌های «کهگیلویه و بویراحمد (شاهنامه‌خوانی)» توسط جواد بشارتی، «فلک‌نازخوانی» توسط فرامرز منصوری و کیخسرو پورطاهری، «تحلیل و بررسی موسیقی عرب خوزستان» توسط محمود مشهودی، «کارگاه نی‌انبان» توسط حماسه حق‌پرست و «بررسی رپرتوار‌های موسیقی قشقایی با نگاهی تطبیقی به موسیقی اقوام مهاجر» توسط دامون شش‌بلوکی ارائه خواهد شد.

بخش منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، در دو بخش «نشست‌های پژوهشی» و «اجرا‌های صحنه‌ای» به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به صورت غیررقابتی، طی روز‌های ششم تا بیست و سوم تیرماه به میزبانی پنج استان گلستان (ششم تا هشتم تیر)، چهارمحال و بختیاری (۱۰ تا ۱۲ تیر)، آذربایجان شرقی (۱۴ تا ۱۶ تیر)، کرمانشاه (۱۷ تا ۱۹ تیر) و کرمان (۲۱ تا ۲۳ تیر) برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار