نزاع در خراسان رضوی کاهش یافت

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: حدود ۵۷ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی این استان طی سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است که نسبت به سال ماقبل آن کاهش بیش از چهار درصدی داشته است.

دکتر سید آریا حجازی گفت: میزان پرونده های نزاع رسیدگی شده طی سال ۱۴۰۰ در پزشکی قانونی خراسان رضوی ۵۴ هزار و ۷۰۳ مورد گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی همچنین تعداد پرونده قصور پزشکی تشکیل شده در خراسان رضوی طی سال گذشته را ۳۶۰ مورد عنوان کرد.

وی بیان کرد: میزان همسرآزاری در این استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۰ با فروکش کردن کرونا تا حدودی کاهش یافته است.

حجازی افزود: یکی از علل مهم کاهش همسر آزاری طی ۲ سال اخیر فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ و بازگشت مردان به محیط کاری بوده است که میزان نزاع و درگیری بین زوجین را کاهش داده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان کودک آزاری در ۲ سال اخیر رشد ۱۹ درصدی داشته است.

کاهش آمار ترنس و تغییر جنسیت در خراسان رضوی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به کاهش آمار ترنس یا تغییر جنسیت گفت: هم اکنون میزان تقاضا برای تغییر جنسیت در استان کمتر از ۱۰ نفر است.

حجازی افزود: بیشترین سن اعلام ترنس بودن در میان دختران ۱۶ تا ۱۷ سال است که بیشتر مواردی که به پزشکی قانونی برای تغییر جنسیت مراجعه می کنند، پس از گذراندن جلسات روانپزشکی و با دارو درمانی بدون تغییر جنسیت درمان شده‌ و مشکل شان رفع شده است.

وی با اشاره به سوء استفاده‌های میلیاردی از سالمندان دارای اختلالات شناختی بیان کرد: توصیه می‌شود خانواده‌هایی که دارای افراد مسن مبتلا مشکلات شناختی از جمله آلزایمر و فراموشی هستند به پزشکی قانونی مراجعه کرده و حکم حرج را برای آن فرد بگیرند تا افراد سوء استفاده گر از آن سالمند برای خرید و فروش املاک امضا نگیرند.

برچسب ها: نزاع ، پزشکی قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.