دبیرکل سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه عراق دریافت نامه آیت الله سیستانی را تایید و بر لزوم مبارزه با اسلام‌هراسی تاکید کرد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد وزیر خارجه این کشور با دبیرکل سازمان ملل به صورت تلفنی مکالمه داشته و در خصوص هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفتگو کرده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه عراق اعلام کرد نامه سید علی سیستانی، مرجعیت عالی شیعه را در خصوص آتش زدن قرآن کریم در سوئد دریافت کرده است.

او با ابراز قدردانی از زحمات او، تأیید کرد که به زودی پاسخ نامه را تنظیم خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل به نوبه خود سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم و تاکید کرد باید با پدیده اسلام هراسی مقابله شود. 

از سوی دیگر، وزیر خارجه عراق در این گفتگو تأکید کرده اقداماتی از این دست سبب ایجاد مشکلات متعدد بین کشور‌های جهان اسلام و جوامع اروپایی خواهد شد و همچنین به نوبه خود به پدیده اسلام‌هراسی و افکار افراطی دامن می‌زند.
 
او همچنین در این مکالمه بر «لزوم تلاش بین المللی برای مبارزه با این افکار که منجر به توهین به مقدسات و نماد‌های آن‌ها و آتش زدن کتب آسمانی از جمله قرآن کریم می‌شود» تاکید کرد. 

گفتنی است خبرگزاری‌های عراقی پنجشنبه از ارسال نامه آیت‌الله سیستانی خطاب به گوترش خبر دادند. در این نامه عمل هتاکانه قرآن سوزی محکوم شده و تاکید شده بود آزادی بیان نباید به بهانه‌ای برای حمله به مقدسات ۲ میلیارد مسلمان تبدیل شود.

پلیس سوئد روز چهارشنبه برای جمعیتی که قصد قرآن سوزی داشتند مجوز تجمع صادر کرد. این جمعیت حدود ۲۰۰ نفری که مقابل مسجد اصلی استکهلم جمع شده بودند، شاهد اقدام هتاکانه قرآن سوزی بودند. یکی از برگزارکنندگان تجمع ابتدا یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرد، کفش‌هایش را با آن پاک کرد و در نهایت آن را آتش زد. این اقدام خشم مسلمانان را برانگیخته و بسیاری از کشور‌های مسلمان تاکنون به آن واکنش نشان داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار