پاکستان هتک حرمت قرآن کریم توسط افراط گرایان غربی در سوئد را به شدت محکوم کرد.

 وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اقدام شنیع به آتش کشیدن قرآن کریم را مقابل مسجدی در سوئد توسط افراط گرایان به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است اینگونه اقدامات تحریک آمیز بر گرفته از تبعیض، نفرت و خشونت را به هیچ عنوان نمی‌توان به بهانه آزادی بیان و اعتراض توجیه کرد. طبق قوانین بین‌المللی، دولت‌ها موظفند با هر گونه اقدام نفرت آمیز مذهبی که منجر به آسیب دیدن همدلی بین ادیان شود، شدیداً برخورد کنند.

وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه تکرار حوادث مربوط به اسلام هراسی در جوامع غربی، قوانین کشور‌های مذکور را زیر سوال می‌برد، تصریح کرد: ما نگرانی خود را از این اقدام شنیع به دولت سوئد ابلاغ می‌کنیم.

این بیانیه افزود: پاکستان بار دیگر از جامعه بین‌الملل و کشور‌های غربی می‌خواهد برای جلوگیری از افزایش اقدامات اسلام‌هراسانه و نفرت علیه مسلمانان، اقدامات موثر انجام دهند.

مجوز پلیس سوئد به افراط گرایان این کشور همزمان با عید قربان در استکهلم برای اهانت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان در مقابل مسجدی در پایتخت این کشور باعث خشم مسلمانان جهان و اعتراض کشور‌های اسلامی به چنین اقدام سخیفی شد. با این حال، مقامات استکهلم این اقدام را در راستای آنچه آزادی بیان می‌خوانند قانونی اعلام کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار