ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق، در پی حادثه سوزاندن قرآن کریم در استکهلم، پایتخت سوئد، بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام صادر کرد.

در این بیانیه ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق آمده است: بار دیگر و در اقدامی که برای جهان اسلام و بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان، بسیار مذموم و تحریک کننده است، یکی از کسانی که کتاب خدا او را «بی خرد» توصیف کرده، اهانتی را انجام داد که حاکی از افراط در اندیشه شخص مرتکب شونده و اثبات وحشیگری در رفتار اوست.

به گزارش «السیاسه نیوز»، این بیانیه می‌افزاید: چارچوب هماهنگی (عراق) این اقدام شرم آور، و نیز چشم پوشی و اجازه دادن به این اقدامات توسط دولت‌ها و حکومت‌ها برای ابراز نظر با ادعای آزادی عقیده را که تنها در یک جهت و به دور از ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان، مذاهب و ملیت‌ها اعمال می‌شود، محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده: ما همچنین بار دیگر درخواست خود را از وزارت امور خارجه عراق مبنی بر پیگیری شرایط حادثه، رساندن سریع و بی وقفه پیام‌های خود و انجام آنچه لازم است، ابراز می‌کنیم.

بیانیه چارچوب هماهنگی عراق می‌گوید: ما بر حمایت خود از خواسته‌های مرجعیت عالی دینی خطاب به سازمان ملل، که از آن می‌خواهد گام‌های مؤثری برای جلوگیری از تکرار این اقدامات ناپسند بردارد و کشور‌ها را به بازنگری در قوانینی سوق دهد که اجازه انجام آن را می‌دهد، تاکید می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: از مردم وفادار خود می‌خواهیم در برابر این رفتار افراط گرایانه بایستند و از ندای مرجعیت عالیقدر دینی حمایت کنند.

گفتنی است روز چهارشنبه یک سوئدی عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا (۳۷ ساله) پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر کرد، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار