مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک با هدف مقابله و مدیریت تنش‌آبی ناشی از خشکسالی، گرمای هوا و محدودیت‌های آبی در منطقه، اقدامات اضطراری را در دست اجرا دارد.

  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان،   در پی تنش آبی ایجاد شده در برخی نقاط تعدادی از روستا‌های شهرستان زهک به دلیل گرمای شدید و بالا رفتن مصرف آب، امور آب و فاضلاب شهرستان زهک با انجام اقدامات اضطراری و کوتاه‌مدت در راستای کاهش تنش آبی و مدیریت تأمین آب اضطراری روستا‌های مورد نظر گام برداشته است.

  غلامحسین لکزائیان‌پور  مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک در تشریح این اقدامات بیان داشت: جهت مدیریت شبکه و تأمین اضطراری آب برخی از روستا‌های این شهرستان ضمن آبرسانی سیار در روستا‌های جریکه، دشت علیمردان، شهرک‌کهک، امیرنظام، خواجه‌احمد، نواب، شهرک خالقداد، نادر و آزاد کاشانی، نسبت به نصب شیر برداشت عمومی در بعضی نقاط روستا‌های شهرک خالقداد، قلعه نو، دشتک و... اقدام شده است.

 وی افزود: نصب تانکر ثابت در بعضی نقاط روستا‌های دارای تنش آبی و تغویض شیرآلات معیوب و بازبینی شیرآلات و اتصالات خطوط انتقال آب روستا‌های دچار تنش آبی از دیگر اقدامات اضطراری انجام شده است.

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک، ادامه داد: اصلاح شبکه به متراژ ۲ کیلومتر از ابتدای سال جاری و اصلاح روگذر خطوط انتقال در مسیر روستا‌های جریکه، شهرک خالقداد، آس‌قاضی و محله امیر خانی زهک نیز در راستای مقابله با تنش‌های آبی انجام شده است.   

 لکزائیان‌پور، همچنین با اشاره به شناسایی و قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب و پشت کنتوری از ابتدای سال جاری تاکنون، تصریح کرد: ارجاع پرونده بیش از ۸۰ فرد متخلف، که اقدام به برداشت غیرمجاز آب از شبکه جهت مصارف کشاورزی و... کرده بودند توسط مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

 وی افزود: ساخت کلکتور اضطراری در سایت مخازن هوایی برخی مجموعه‌های روستایی نظیر، آس قاضی، میرزا‌خون، کود و ... از دیگر اقدامات این امور در سال جاری بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار