دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: در یکسال گذشته بیش از ۵۸ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

حجت الاسلام محمد صدرا ادیبان گفت: بیشتر اراضی ملی این شهرستان قبل از سال ۱۳۹۰ واگذار و برای آن‌ها سند رسمی صادر شد.

وی گفت: بیش از ۳۶۳ هزار و ۹۱ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان از تیرماه پارسال تاکنون خلع ید شد در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۶ هزار و ۶۱۵ مترمربع بود.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: ۱۳۴ پرونده تخلف در عرصه ملی منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان در یک سال گذشته تاکنون در دستگاه قضا تشکیل شد.

ادیبان ابراز کرد: از این تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۸۲ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان بود این در حالی که این آمار در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۹ پرونده بود.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: در زمینه کشف جرم در زمینه محیط‌زیست نیز ۵۲ پرونده در یکسال گذشته در دستگاه قضایی این شهرستان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۲۵ قبضه سلاح کشف‌شد گفت: ۶ فقره پرونده در زمینه آلودگی محیط‌زیست تشکیل که برخی آن‌ها علیه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستانی بود.

ادیبان به آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع این شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمینه آتش سوزی‌های امسال در این شهرستان یک متخلف در حین انجام کار دستگیر و روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه در زمینه آتش‌سوزی اراضی حوزه امامزاده جعفر این شهرستان پنج نفر شناسایی و روانه زندان شدند گفت: این آتش سوزی از سوی کارگران یک شرکت پیمانکاری به صورت غیرعمدی رخ داد که علاوه بر تشکیل پرونده با متخلفان برخورد قانونی شد.

ادیبان ابراز کرد: در زمینه پرونده تیراندازی به فعالین مجازی شهرستان گفت: تحقیقات به‌صورت محرمانه در این زمینه در حال انجام و هم اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.