سرپرست پدافند غیرعامل استانداری سمنان در خصوص رعایت نحوه ذبح دام به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها به شهروندان هشدار داد.

اسماعیل طحان سرپرست پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: خط قرمز در مباحث پدافند غیرعامل مردم هستند و مراقبت از آنان در مقابل آسیب‌ها از مبانی این حوزه و یکی از نگرانی‌ها مربوط گوشت قربانی در عید قربان است.

وی ادامه داد: اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به بیماری خونریزی‌دهنده تب کریمه کنگو مبتلا شوند و اگر دیر نسبت به درمان اقدام شود به دلیل شدت خونریزی احتمال مرگ وجود دارد.

به گفته وی، شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خونریزی‌دهنده تب کریمه کنگو گوشت قرمز به مدت ۲۴ ساعت و امعاء و احشای خوراکی دام قربانی را به مدت ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنند.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: بیماری خونریزی‌دهنده تب کریمه کنگو علایم شبیه کرونا دارد و راهکار تشخیص این ۲ بیماری فقط توسط پزشک و با پرسش و پاسخ است.

طحان افزود: نگران ذبح دام در روز عید قربان در بخش خانگی هستیم که صبح زود دام را قربانی و از گوشت قربانی برای ناهار همان روز بدون درنظر گرفتن شرط نگهداری گوشت قرمز در یخچال به مدت ۲۴ ساعت هستند.

وی ادامه داد: شهروندان امعاء و احشای خوراکی دام قربانی را قبل از استفاده برای از بین رفتن ویروس خونریزی دهنده تب کریمه کنگو به مدت ۴۸ ساعت با شرایط گفته شده در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: ویروس عامل تب کریمه کنگو از طریق حرارت از بین نمی‌رود و به طور حتم باید برای از بین رفتن عامل بیماری‌زا، گوشت قرمز در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.