آیین شکرانه حضور هنرمند خوشنویس گیلانی، استاد محمود رحمان‌نژاد در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

مسعود بدرطالعی، دبیر مراسم بزرگداشت شکرانه حضور در حاشیه هجدهمین دوره این آیین ویژه تجلیل از استاد محمود رحمان نژاد گفت: شکرانه حضور از سال ۱۳۷۹ نخستین بار با نکوداشت شاعر گیلانی، استاد رحمت موسوی کلید خورد.

او افزود: هجدهمین آیین شکرانه حضور به پاس سال‌ها تلاش بی‌وقفه و خالصانه استاد محمود رحمان‌نژاد در عرصه هنر خوشنویسی به بزرگداشت این هنرمند برجسته گیلانی اختصاص یافت.

دبیر مراسم بزرگداشت شکرانه حضور به خدمات ارزنده و شایان این استاد و هنرمند متعهد گیلانی در عرصه هنر خوشنویسی اشاره و تصریح کرد: استاد محمود رحمان نژاد ضمن اینکه شاگردان زیادی را آموزش داده و تربیت کرد، در طول سالیانی که نائب رئیسی انجمن خوشنویسان ایران را برعهده داشت، خدمات و آثار ارزشمندی به ویژه در حوزه تحول و پیشرفت این هنر ناب و جایگاه خوشنویسی و خوشنویسان از خود بر جای گذاشت. 

هنر خوشنویسی امنیت و آرامش جامعه را فراهم می‌کند

استاد محمود رحمان نژاد نیز در این آیین با تشکر از همه دست اندرکاران این مراسم با بیان اینکه قبول شرکت و برگزاری این مراسم برایم سخت بود، گفت: فقط به این دلیل قبول کردم که برپایی چنین آیین‌های برای هنر و هنرمند، می‌تواند برای نسل جوان انگیزه بخش باشد.

به گفته او، هنر امنیت ایجاد می‌کند، در این زمینه فعالیت فرهنگی صورت گیرد، هیچ چیزی امنیت بخش تر از هنر وجود ندارد و یک حکومت را بدون هنر نمی‌شود حکمرانی کرد.

نائب رئیس پیشین انجمن خوشنویسان ایران افزود: هنر آرامش و نشاط ایجاد می‌کند؛ آنچه که امروز جامعه ما نیاز دارد، محیط سالم و مثبت در این هنر حاکم است.

در این مراسم ضمن اهدای تندیس هنر انقلاب اسلامی و لوح سپاس به استاد محمود رحمان نژاد از سوی حوزه هنری گیلان، به پاس سال‌ها تلاش و کوشش استاد در عرصه هنر و هنرمندپروری هدایایی از سوی برخی اعضای انجمن خوشنویسی از شاگردان و همچنین هدیه ویژه‌ای شامل انگشتری آستان قدس رضوی به این هنرمند گیلانی تقدیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.