مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: تمامی مراحل ثبت شناورهای صیادی در پنج جزیره با ارائه اسناد و مدارک در دستور کار قرار گرفت.

آقای حسین عباس نژاد گفت: در رابطه با ثبت شناور‌های صیادی که اخیرا  از طریق درگاه‌های ملی صدور مجوزها، مجوز آنها صادر شده است ، سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان به صورت مشخص تمام امکانات خود را  بسیج کرده است و  در حال حاضر در پنج منطقه ای که تنظیم و ثبت شناورها در آنها انجام می شود  عبارت است از بندر جاسک ،  بندر باهنر ، جزیره قشم و بندر لنگه و جزیره کیش  که  احتمالا متقاضی کمتر خواهد بود  تمامی این امکانات فراهم شده و نیروها بسیج شده است .

به گفته مدیرکل بندر شهید رجایی، تاکنون  ۲۰۰ متقاضی مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل داده و در حال حاضر کار بررسی مدارک آغاز شده و امیدوار هستیم در صورتی که شناورها مشکلی نداشته باشند، بتوانیم در اسرع وقت کار ثبت شناورها را آغاز کنیم.

او می گوید:  آنچه که برای متقاضیان مهم است در  هنگام مراجعه مهم است  مربوط به ارائه اسناد و مدارک است و اسناد و مدارکی که  دال بر مالکیت موتور و شناور باشد چه از دفترخانه و خرید نقل و انتقال و یا برگ سبز بنگاه که حاکی از آن مالکیت شناور و موتور است باید ارائه شود.

عباس نژاد گفت: طبق  توافقات صورت گرفته صیادان و کارگرانی که باید مجوز  آنها از بیمه بیاید و مورد دیگر که باید در سامانه رصد  شود و در این خصوص تمهیداتی هم در نظر گرفته شده است تا همکاران ما   در بیمه در بخش‌های مختلف  به این حوزه کمک  کنندتا خدمات یک جا و  مناسبی ارائه شود. 

او گفت:  درصورتی که  مدارک مورد تایید  بازرسی موسسان سازمان بنادر قرار گیرد و  و بازرسان  اسناد شناورهاو موتور‌ها را بررسی و تایید کنند، گواهینامه ثبت دراختیار آنها قرار می دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار