یک محکوم به قصاص تبعه افغانستان در کرج به آغوش خانواده خود بازگشت

یک محکوم به قصاص تبعه افغانستان که ۹ سال در انتظار اجرای حکم اعدام بود در هفته قوه قضائیه آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

به نقل از دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز از آزادی یک محکوم به قصاص پس از تحمل ۹ سال حبس در کرج خبر داد و گفت: این فرد که تبعه کشور افغانستان است حدود ۹ سال قبل مرتکب قتل یکی از هموطنان خود شده و پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به قصاص نفس محکوم شده بود.

وی گفت: با پیشنهاد اداره کل زندان‌ها و پیگیری معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز، مکاتبه‌ای به منظور تعیین تکلیف محکوم همراه با مستندات و گزارش جامع تدوین و خطاب به معاونت قضایی قوه قضائیه انجام و در خصوص امکان آزادی با پرداخت دیه و تقسیط قسمتی از آن درخواست شد که با اخذ نظر موافق، اقدامات بعدی برای استفاده از ظرفیت خیرین به انجام رسید.

فاضلی هریکندی بیان کرد: با توجه به موافقت معاونت قضایی قوه قضائیه، بخشی از مبلغ دیه واریز و برای مابقی نیز یکی از خیرین قبول ضمانت کرد تا شاهد آزادی این زندانی و بازگشت وی به آغوش خانواده خود باشیم.

وی با تأکید بر جنبه‌های مثبت این پرونده که منتهی به آزادی محکوم به قصاص نفس شد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این پرونده علاوه بر بازگشت فرد محکوم دارای سه فرزند و همسر به آغوش جامعه، همدلی و اتحاد در بین خیرین برای کمک در پرونده‌ای بود که هم مقتول و هم محکوم، تبعه کشور دیگر بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار