بیش از ۲۰۰ زندانی افغانستانی به کشور متبوع منتقل می‌شوند

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اعلام کرد بیش از ۲۰۰ زندانی افغانستانی پس از گذراندن تشریفات قانونی به کشور متبوع منتقل می‌شوند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال بیش از ۲۰۰ زندانی افغانستانی به کشور خود خبر داد.

عسکر جلالیان گفت: با توجه به موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان و با هدف کاهش هزینه‌های مادی و معنوی محکومان و خانواده‌ آنان، بیش از ۲۸۰  زندانی افغانستانی پس از گذراندن تشریفات قانونی به کشور متبوع منتقل می‌شوند.

پیش از این معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفته بود که اکنون حدود ۷ هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد.

وی ادامه داد: انتقال تعداد زیادی از زندانیان کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، سریلانکا، ترکیه و عراق در دستور کار کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری قرار دارد و در صورت تحقق شرایط برای ادامه محکومیت به زندان‌های کشور متبوع خود منتقل شوند.

به نقل از  روابط عمومی وزارت دادگستری، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال قریب الوقوع حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع خارجی محبوس در زندانهای ایران به کشورهای متبوع خود اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار