مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: اسناد مالکیت دفترچه‌ای فاقد اعتبارند و باید مالکان سند تک برگ دریافت کنند.

حمید شایان‌فر مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با بیان اینکه اسناد مالکیت دفترچه‌ای فاقد اعتبارند از مالکان خواست نسبت به تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ اقدام کنند.

وی افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی هم‌اکنون ۹۲۵ هزار و ۲٠٠ مورد سند صادره کرده است که تنها ۵۲۳ هزار و ۸۳۲ برگ از اسناد مالکیت تک‌برگی است.

شایان فر صدور سند برای اراضی ملی و کشاورزی را از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کرد و گفت: در حال حاضر صد درصد اراضی ملی استان تثبیت و سنددار شده است و از این بابت استان آذربایجان غربی در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی استان نیز با بیان اینکه اراضی کشاورزی استان، یک میلیون و ۱۹ هزار هکتار است، افزود: در سالی که گذشت برای ۴۳۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ۲۲ هزار و ۹۱۲ فقرهسند صادر شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ برابر شده است.

شایان فر می‌گوید: در سه ماهه نخست امسال نیز ۲ هزار و ۳۸۱ سند به مساحت ۲۲ هزار و ۳٠۹ هکتار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: ۵٠ درصد اراضی کشاورزی استان به مساحت ۵۰۰ هزار هکتار تثبیت و سند دار شده است.

شایان مهر همچنین در خصوص ثبت شرکت‌ها نیز گفت: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۷۷۲ شرکت ثبت شده است و دو سه ماهه اول امسال نیز برای ۴۳۲ مورد مجوز فعالیت شرکت در استان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.