۱۱ هزار و ۳۶۳ درخواست کسب و کار از خراسان جنوبی تاکنون در درگاه ملی صدور مجوز‌ها ثبت شده است.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: ۳۸ درصد این درخواست‌ها معادل ۴ هزار و ۳۵۱ فقره منجر به صدور مجوز کسب و کار شده است.

او یکی از دلایل عدم صدور مجوز برای بیشتر درخواست کنندگان را بارگذاری نشدن مدارک در موعد مقرر دانست و افزود: برخی از متقاضیان ۲۴ ساعت برای بارگذاری اطلاعات و مدارک فرصت دارند و موفق نشده اند در زمان مشخص شده این اطلاعات را در سامانه بارگذاری کنند.

ذاکریان بیان کرد: صدور مجوز کسب و کار برای مشاغل خرد و خانگی در کمتر از سه روز صادر می‌شود و برای سایر مشاغل به دلیل زمان بر بودن استعلام‌ها و تأیید صلاحیت و توجیه اقتصادی طرح‌ها ممکن است تا سه ماه هم طول بکشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین درخواست صدور مجوز کسب و کار در خراسان جنوبی مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲ هزار و ۴۸۰ درخواست است که تاکنون بیش از ۴۴ درصد این درخواست‌ها منجر به صدور مجوز شده است.


بیشتر بخوانید


ذاکریان افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هزار و ۴۵۳ درخواست و ۶۷ درصد صدور مجوز، اداره کل صنعت، معدن و تجارت با ۷۷۵ درخواست و ۱۷ درصد صدور مجوز در جایگاه‌های دوم و سوم درخواست مجوز‌های کسب و کار در استان قرار دارند.

او با اشاره به اینکه درگاه ملی مجوز‌ها فرایند ایجاد کسب و کار‌ها را تسهیل کرده است ادامه داد: ممکن است برخی دستگاه‌ها از پیوستن به سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار خودداری کنند که برخورد قضایی و قانونی با دستگاه‌های متخلف صورت می‌گیرد.

درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir هم‌اکنون به سامانه شکایت مجهز شده است و متقاضیان در صورتی که دستگاه صادر کننده در صدور مجوز، تأخیر یا شرط و مدرکی بیش از موارد مصرح در درگاه ملی مجوز‌ها را مطالبه کند، متقاضی مجوز می‌تواند از طریق دکمه شکایت در درگاه ملی مجوزها، به طور کاملاً غیرحضوری و بدون کاغذ، شکایت خود را برای رسیدگی مطرح کند که در صورت ذی‌حق بودن، مجوز رأسا صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.