مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: سه محصول هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک در کشور معرفی می‌شود.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش میبد گفت: هوش مصنوعی را ۱۰ سال پیش با یک تیم هشت نفره از بهترین متخصصان ایرانی با ۲۰ میلیون تومان پول شخصی شروع کردم. 

او با اشاره به راه اندازی ستاد راهبری هوش مصنوعی در حوزه علمیه افزود: تیمی با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص هوش مصنوعی در جمهوری اسلامی مشغول به کار است که در آینده‌ای نزدیک دو یا سه محصول هوش مصنوعی معرفی می‌شود.

امام جمعه میبد تصریح کرد: هوش مصنوعی در همه قلمرو‌ها و علم و فناوری موثر است و تا پنج سال آینده، ده‌ها شغل را تعطیل، تغییر یا ایجاد می‌کند.

اعرافی دوری از هوش مصنوعی را غیرممکن عنوان کرد و اظهار داشت: سرعت حرکت در هوش مصنوعی بسیار بالا است و در ایران نیز سرعت خوبی دارد، اما باید گام‌های جدی تری برداشت.

او راهبرد آموزش و پرورش را پیشگامی در بکارگیری هوش مصنوعی توصیف کرد و ادامه داد: میبد باید در قلمرو هوش مصنوعی در آموزش و پرورش و مراکز علمی، پیشگام رشد، توسعه و گسترش باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر تهیه طرح جامع ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزایی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: رشد دانش آموزان در این زمینه و ارتباط هوش مصنوعی با همه رشته‌ها و آشنایی معلمان، مدیران، عناصر موثر در آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی و امکانات لازم باید در یک طرح جامع دیده شود و در ادارات و صنعت هم مورد اهتمام قرار گیرند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری تشکیل خانه نخبگان و حمایت از دانش آموزان نخبه را خواستار شد و افزود: آموزش و پرورش باید در این زمینه تحرک بیشتری از خود نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار