مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از فعالیت ۱۰۰ امام محله در ۵۰ نقطه این استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم خبر داد

حجت الاسلام یوسف آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از فعالیت ۱۰۰ امام محله در ۵۰ نقطه این استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: امامان محله در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین استان فعال هستند.

 حجت الاسلام آرین اظهار کرد: جهت‌گیری سازمان تبلیغات اسلامی براساس فرامین مقام معظم رهبری، پیشرانی موضوع جهاد تبیین با محوریت شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و توانمندسازی حلقه‌های میانی و فعالان مردمی برای شکل‌دهی نهضت مردمی جهاد تبیین است.

وی با اشاره به تربیت کنشگران جهاد تبیین در جامعه، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ درصد جمعیت استان کنشگر جهاد تبیین می‌شوند و یکی از مجموعه‌های مردمی وابسته به سازمان "شبکه امامت" است که از سوی امامان محله به امر تبلیغ و جهاد تبیین مشغول هستند.

به گفته وی، جامعه بزرگ هیات مذهبی نیز در حوزه جهاد تبیین نقش اساسی برعهده دارند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز سازوکاری را تحت عنوان شورای مرکزی هیات مذهبی استان دارد تا از این طریق تمام مدیران هیات‌های مذهبی در امر جهاد تبیین فعال شوند.

این مسوول با اشاره به فعالیت یک هزار هیات مذهبی ثبت شده و بیش از ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان قزوین، تصریح کرد: مجموعه بزرگ جامعه مداحان هم از دیگر گروه‌هایی هستند که توسط کانون مداحان استان و شهرستان‌ها مدیریت می‌شوند و در حوزه جهاد تبیین نیز نقش آفرینی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه عرصه‌های اولویت‌دار "ترویج ایمان" و "امید آفرینی" در راس برنامه‌های این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بحث افزایش ایمان و امید آفرینی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که در دستور کار جدی مجموعه‌های وابسته به سازمان و کنشگران مردمی وابسته به سازمان است.

حجت الاسلام آرین ادامه داد: همچنین در راس موضوعات محوری، جهاد تبیین ایمان و امیدآفرینی قرار دارد و در ذیل آن نیز مباحثی، چون عفاف و حجاب، جمعیت و فرزندآوری هستند که با محور گفتمان‌سازی و شبکه سازی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه گروه‌های هدف اولویت‌دار برای شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی جهاد تبیین با محوریت بانوان شناسایی شده اند، افزود: توجه ویژه به بانوان از آن جهت است که این قشر اثرگذاری موثری در اجتماع دارند.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست طرح "دختران حاج قاسم سلیمانی" قرار داریم که یک دوره آموزشی ۲ روزه در روز‌های ۱۰ و ۱۱ تیرماه جاری به میزبانی اردوگاه شهید رجایی جهان آباد برگزار خواهد شد و در ۱۸ و ۱۹ همین ماه نیز دوره توانمندسازی و شبکه کردن برای ۱۵۰ دانش آموز پسر تحت عنوان "رویداد نوآوین" برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.