یک تهیه‌کننده گفت: ساخت فیلم در شهرستان با توجه به دلایلی مثل نبود امکانات در سطح حرفه‌ای راحت نیست.

مهران جهاندیده تهیه‌کننده اهل شیراز است که تا کنون حدود ۱۹ فیلم بلند و کوتاه ساخته است، از این جهت درباره تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه نسبت به فیلم‌های بلند به گفت‌وگو با این تهیه‌کننده پرداخته‌ایم.

جهاندیده در مورد تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه و بلند گفت: نظرم این است که همه آثار هنری در هر قالبی می‌توانند تاثیر گذار باشند. در بخش رسانه، با توجه به ساختار و محتوا، هم فیلم کوتاه و هم فیلم بلند اثر گذاری خود رادارند.

وی ادامه داد: به نظرم فیلم کوتاه به دلیل اهمیت محتوا در مقابل ساختار، شاید بتواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به فیلم بلند داشته باشد؛ زیرا اصولا در فیلم کوتاه، فیلم همانند فیلم‌های بلند سرگرم کننده نیستند و اکثر آثار کوتاه  آثار‌ی هستند که حرفی برای گفتن دارند، دارای نکاتی هستند، قصد بیان یک حرف یا تلنگری را دارند.

آیا ساخت فیلم در شهرستان با سختی همراه است؟

در ادامه این تهیه‌کننده فعال از دشواری ساخت فیلم در شهرستان گفت: ساخت فیلم در شهرستان با توجه به دلایلی، خیلی راحت نیست، اولین دلیل این سختی، نبود امکانات در سطح حرفه‌ای است، البته نه اینکه امکانات نباشد بلکه خیلی محدود است. یکی دیگر از دلایلی که در شهرستان به فیلم‌سازی نگاه حرفه‌ای ندارند این است که اگر یک گروه از استان تهران بیایند و قصد انجام کاری را داشته باشند، فارغ از اینکه کار آن‌ها چیست و در چه سطحی است، تمام استان از مدیران ارشد گرفته تا اهالی هنر استان، بسیج می‌شوند تا در خدمت این گروه باشند و دلیل این اهمیت چیست؟

وی در ادامه افزود: دلیل این اهمیت این است که این گروه از تهران آمده‌اند و حتما  کار حرفه‌ای دارند که اینطور نیست، متاسفانه بعضا شاهد اتفاقات ناخوشایندی هم هستیم، ولی اگر افراد بومی مثل شخص بنده بخواهند در استان کار کنند، هزار سنگ پیش روی ما می‌اندازند و دلیل آن هم بومی بودن ما است؛ اما من طی این چند سال سعی کرده‌ام تمام تلاش خود را پای کار بگذارم، بجنگم و کار کنم تا تو شهر خودم بمانم و در خدمت نسل جوان شهرم باشم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
ممنون