مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها درباره وضعیت مجمع انتخاباتی چند فدراسیون توضیحاتی را مطرح کرد.

آرش فرهادیان  مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها درباره مراحل  انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد اظهار کرد: با توجه به حجم بالای برنامه‌های فدراسیون بولینگ و بیلیارد از جمله میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در ایران و همچنین برگزاری سمینار علمی این رشته ورزشی و از همه مهم‌تر حضور میهمانان خارجی در تهران و همزمانی این برنامه‌ها با تاریخ پیشنهادی به منظور برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد دبیر مجمع طی مکاتبه‌ای خواستار برگزاری با تاخیر انتخابات این فدراسیون شد که بر همین اساس و با توجه به درخواست دبیر مجمع مقرر شد انتخابات مذکور با یک هفته تاخیر و در تاریخ ۱۱ تیر ماه برگزار شود.
مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها درباره مجمع انتخابی فدراسیون کشتی  تصریح کرد: با توجه به ثبت‌نام از داوطلبان احراز پست ریاست فدراسیون کشتی، جلسات کمیسیون تطبیق و شورای تجدیدنظر انتخابات این فدراسیون نیز برگزار، اسامی و مدارک ذی­نفعان به مراجع نظارتی ارسال شده و با وصول پاسخ این مراجع و اعلام مرکز حراست شاهد برگزاری انتخابات این فدراسیون نیز خواهیم بود.

فرهادیان در رابطه با انتخابات فدراسیون چوگان افزود: با توجه به پیگیری انجام شده و ظرف روز‌های آتی شاهد معرفی سرپرست جدید این فدراسیون خواهیم بود و نظر به اینکه مجمع فوق‌العاده فدراسیون چوگان در اردیبهشت ماه برگزار و دستورالعمل‌های مربوطه نیز به تصویب اعضای مجمع رسید ثبت‌نام از داوطلبان پست ریاست و سایر اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون نیز آغاز شده و با برگزاری جلسات کمیسیون تطبیق و شورای تجدیدنظر و اخذ پاسخ مراجع نظارتی انتخابات این فدراسیون نیز برگزار خواهد شد.

او درباره آخرین شرایط فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان براساس نقش نظارتی که در موارد مربوط به فدراسیون‌ها دارد همواره پیگیری لازم را به منظور برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها انجام داده و یکی از فدراسیون‌هایی که متاسفانه مدت زمان زیادی با سرپرست اداره می‌شد فدراسیون ژیمناستیک بود که برگزاری انتخابات این فدراسیون از مطالبات و دغدغه‌های اصلی جامعه ورزش به خصوص خانواده این رشته تاثیرگذار ورزشی نیز بود. بر همین اساس برگزاری انتخابات این فدراسیون در دستورکار اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها قرار گرفت و این انتخابات در اسفندماه سال قبل و پس از برگزاری ۱۱ مجمع انتخابی سایر فدراسیون‌ها برگزار شد که با برگزاری این مجمع رئیس این فدراسیون مشخص و مشغول به کار شدند.

فرهادیان در ادامه افزود: البته هنوز اعتراض و شکایت‌هایی پیرامون این مجمع وجود دارد که در حال بررسی و پیگیری موضوعات مربوطه هستیم و جلسات مختلفی نیز از جمله با کمیته ملی المپیک داشته‌ایم و سعی می‌کنیم در نهایت تصمیمی اتخاذ شود که منافع ژیمناستیک کشور و خانواده این رشته ورزشی را در بلند مدت داشته باشد.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در ادامه صحبت‌های خود درباره فدراسیون دوچرخه‌سواری پاسخ داد: دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های موفق کشور در ادوار گذشته بوده و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و پس از دوره نسبتا طولانی که این فدراسیون در شرایط سرپرستی بود انتخابات آن در بهمن ماه سال قبل برگزار و به تایید اتحادیه دوچرخه‌سواری آسیا نیز رسید هم اکنون نیز فعالیت‌های خود را طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌دهد. در رابطه با شکایت‌ها و اعتراض‌های مورد بحث نیز باید گفت که وزارت ورزش و جوانان و اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها در هر زمان مکاتبه‌ای را دریافت نمایند بر اساس قانون بررسی و اقدامات لازم را در دستور کار خود خواهند داشت.

فرهادیان در پایان درباره اینکه آیا ممکن است انتخابات برخی فدراسیون‌های ورزشی از جمله دوومیدانی و شطرنج پیش از بازی‌های آسیایی برگزار شود یا خیر گفت: تمام تلاش ما این است تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند در اولین فرصت مشخص شوند. هر چند برگزاری انتخابات تابع یکسری مقررات و ضوابط است و ما باید با در نظر گرفتن این مسائل و زمان‌بندی‌های خاصی که در اساسنامه و دستورالعمل‌های مربوطه پیش‌بینی شده اقدام به برگزاری این مجامع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار