پل زاک، متخصص عصب شناسی و فارغ التحصیل دانشگاه کلرمونت با انتشار تحقیقی در مجله Frontiers in Artificial Intelligence نوشت: با استفاده از فناوری یادگیری بر روی دادههای فیزیولوژی عصبی، ما میتوانیم تشخیص دهیم که کدام آهنگها ۱۰۰ درصد موفق عمل خواهند کرد.
زاک و همکارانش گفتند: هر روز دهها هزار آهنگ در جهان منتشر میشوند که شناسایی آهنگهای موفق فرآیندی بسیار دشوار است.
محققان افزودند که تعیین آهنگ موفق قبل از انتشار در بین مخاطبان، کاری مانند جست و جوی سوزن در انبار کاه است؛ به گونهای که سرویسهای پخش آنلاین موسیقی و ایستگاههای رادیویی به نظر شنوندگان یا فناوری واقعیت افزوده تکیه میکنند.
محققان اضافه کردند که دقت این روش بیش از ۵۰ ٪ نخواهد بود و بنابراین نمیتوان به طور قابل اعتماد پیش بینی کرد که کدام آهنگها بسیار موفق عمل خواهند کرد.
سال گذشته، پلتفرم پخش آنلاین موسیقی SoundCloud، شرکت هوش مصنوعی Museo را خریداری کرد که به گفته این شرکت در خط مقدم فناوری یادگیری ماشینی است.
SoundCloud اعلام کرد که هدف از این معامله تقویت قابلیتهای خود برای استفاده از هوش مصنوعی در دنیای موسیقی و استفاده بیشتر از پایگاه داده عظیم خود به منظور شناسایی گرایشها و استعدادهای موسیقی آینده است.
منبع: 24.ae