استاندار تهران گفت: اصناف، اصلی‌ترین تکیه‌گاه برای حرکت سنگربانی اقتصادی کشور بودند.

علیرضا فخاری در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف و تقدیر از واحد‌های صنفی نمونه که با حضور قائم مقام رئیس مجلس و سایرین برگزار شد، اظهار داشت: امروز داشتن اقتصاد فعال، پویا، پیشرو و سالم نیازمند همفکری و همگرایی وضعیت‌های اقتصاد ملی می‌باشد و اصناف در خط مقدم این همگرایی هستند.

وی ادامه داد: اصناف در شکل‌گیری‌های یک کشور اقتصادی و نقش آفرینی در شرایط سخت، اصلی‌ترین تکیه‌گاه برای حرکت سنگربانی اقتصادی کشور بودند و امروز همراهی توام با تداوم در جهت دفاع از آرمان‌های انقلاب و تحکیم زیربنا‌های اقتصادی کشور هستند.

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد: ۴۰ درصد اقتصاد ملی و همچنین ۵۲ درصد مالیات کشور از استان تهران تامین می‌شود، بنابراین اصناف نقش مهم و ستودنی دارند که از این تلاش‌ها تشکر می‌کنیم.

فخاری سپس به مشکلات مطرح شده توسط اصناف اشاره کرد و گفت: ممکن است مسائلی در حوزه اصناف باشد، اما بحران زا نیست و در طرفین قابل حل است؛ در این زمینه سامانه صدور مجوز‌ها مانع پیشرفت نیست و باعث می‌شود روند کوتاه شدن و تسهیل در روند صدور فرآیند‌ها از ابزار‌های امروزی مانند سامانه استفاده شود.

وی با اشاره به جایگاه اصناف و تبادل فرهنگ دو طرف بازار و مردم ادامه داد: اگر امروز به پیش‌بینی حوزه اصناف به ویژه در استان تهران بپردازیم، این موضوعات الگوی کشوری پیدا می‌کند.  از این‌رو تنظیم مقررات و روابط و نحوه حل مشکلات اصناف زمینه ساز رفع مشکلات اصناف در سراسر کشور می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار