مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه زنجیره فولاد در کردستان رقمی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه رشد تولید کشور در سال گذشته ۸ درصد و در حوزه معدن ۲ درصد بود، افزود: این میزان در استان کردستان در حوزه صنعت ۵.۵ درصد و در حوزه معدن ۳ درصد بوده که نشان می‌دهد تولید در حوزه معدن در حال افزایش است.

او بیان کرد: با راه اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری می‌شود و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به استان کردستان برساند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: یکی از نقاط ضعفی که در استان داریم خروج مواد معدنی به صورت خام از استان است که در مجموعه صنعت، معدن و تجارت در تلاش هستیم با ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معادن، بتوانیم اشتغال زایی و اشتغال آفرینی مد نظر را ایجاد کرده که عمده مشکل در اجرای این طرح نبود سرمایه گذاری شرکت‌های توسعه‌ای مثل امیدرو، ایدرو و شستا در استان کردستان است.

خلیقی ادامه داد: مهمترین طرح‌هایی که در استان در دست اقدام است، طرح تولید ورق گرم فولاد یا همان اسلپ در شرکت فولاد کردستان در شهرستان قروه بوده، طرح تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد کردستان در شهرستان بیجار، طرح تولید آهن اسفنجی در شرکت ذوب آهن شهرستان قروه، طرح تولید گندله آهن در شرکت صبا نور در شهرستان بیجار، طرح تولید کنستانتره شرکت کیمیا در بیجار است.

او برای اجرا و تکمیل پروژه زنجیره فولاد در کردستان رقمی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، گفت: در واحد‌های تولیدی مجتمع فرو آلیاژ شهرستان قروه فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز و زینگز تولید و در نهایت زنجیره فولاد کردستان تکمیل می‌شود که با این کار برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.