امام جمعه زاهدان امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: روز عرفه روز شناخت، عرفان و خلوت کردن انسان با خداست و همه مسلمانان چه حاجیان که در صحرای عرفات حضور دارند و چه کسانی که در آنجا حضور ندارند باید قدر این زمان را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فراز‌هایی از دعای ۲۴ صحیفه سجادیه گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی رعایت حرمت پیغمبر اکرم (ص) و یاد کردن ذوی الحق خصوصا پدر و مادر و دعا کردن برای ایشان است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به چهار مؤلفه مهم معرفت، امامت، ولایت و عدالت، بیان داشت: روز عرفه روز شناخت، عرفان و خلوت کردن انسان با خداست و همه مسلمانان چه حاجیان که در صحرای عرفات حضور دارند و چه کسانی که در آنجا حضور ندارند باید قدر این زمان را بدانیم و از آن برای شناخت بیشتر و ارتباط با خدا و دعا و نیایش استفاده کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر معرفت به خداوند بیشتر شود قطعا بندگی و اطاعت بیشتری خواهیم داشت و اگر عظمت خدا و شأن خودمان یعنی بندگی را در برابر خداوند بشناسیم و هم‌چنین گوهر ارزشمند یعنی روح و فطرت الهی که خداوند در ما به ودیعت نهاده است را بشناسیم، اطاعت، بندگی و خضوع، خشوع و و حال ابتهال و انس با دعا برای ما بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: انتظار از قوه قضائیه در استان، سیستان و بلوچستان، حضور بیشتر و جدی‌تر در عرصه‌های مختلف و مجازات مجرمین بدون نگاه به قومیت، نژاد، دین، مذهب، حزب سیاسی و جایگاه اجتماعی شان است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از همراهان ایشان، گفت: دشمنان از دیرباز، هم ترور شخصیت و هم ترور شخص را برای بزرگان در نظر داشته‌اند و در آن زمان نیز فضای سنگینی علیه ایشان ایجاد شده بود و نامه امام خمینی (ره) فضا را تا حدی تغییر داد و دشمنان هم در ترور آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) ناکام بودند و خداوند این شخصیت بزرگ و حکیم فرزانه را برای رهبری انقلاب اسلامی ذخیره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار