خوراک‌شناسی یونسکو با حضور چهار شهر خلاق دیگر در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

دومین سالانه شهر خلاق رشت با حضور شهرداران و برخی اعضای شورای شهر پنج شهر خلاق رشت، سنندج، اصفهان، کرمانشاه و بندرعباس برگزار شد.

 در این مراسم با بیان اینکه گیلان کلکسیونی از انواع غذاها را با خلاقیت و هنرمندی زنان و مادران این مرز و بوم در اختیار دارد، گفت: بانوان هنرمند گیلانی با خلاقیت و نوآوری حتی با کمترین امکانات بهترین و لذیذترین غذاها را تهیه می‌کنند.

دکتر اسدالله عباسی افزود: استان گیلان در دامان خود مردان و زنانی را پرورش داده است که در حوزه های مختلف افتخار ایران و جهان هستند.

وی با اشاره به تمدن گیلان گفت: مردم دیار گیلان در طول تاریخ هیچگاه در برابر زورگویان و متجاوزان سر خم نکرده و تسلیم نشده است.

شهردار رشت هم به ثبت این شهر در سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا شهروندان از این برند به خوبی بهره مند شوند.

رحیم شوقی با تاکید بر اینکه عنوان‌های دیگر شهر رشت همچون شهر بیدار، شهر شب‌های روشن در سرزندگی و نشاط این شهر بسیار حائز اهمیت است، افزود: قصد داریم با اقدامات فرهنگی از طریق آموزش و پرورش نیز برای برندسازی این عنوان نیز تلاش کنیم .

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه اعضای شورا و شهرداری رشت به دنبال به ثمر نشستن عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو هستند، افزود: این نشان با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش و بهبود کیفیت زندگی و روند توسعه پایدار شهری به ثبت رسیده است.

وی به تلاش برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: زیر ساخت‌های این مهم انجام شده است و امیدواریم به زودی این عنوان نیز برای رشت ثبت و در مجموعه افتخارات این شهر قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.